-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Impreza-familien utvides
Subarus konsepter er spennende fordi de ligger så tett opptil neste produksjonsmodell. Samtidig er Subarus konsepter så lite spennende – nettopp av samme grunn.
Nå skal jeg være litt rettferdig. I 2013 kom Osamu Namba og hans gjeng med designere opp med Viziv. Det var en skikkelig konseptbil, som ikke sporte oss direkte inn på en eller annen fremtidig produksjons-Subaru.
Men så har det vært helt klare forhåndsmeldinger igjen, og hvis du ser hva som har kommet derfra de siste månedene: Impreza-såkalte-konsepter. Hatchback i Tokyo og Sedan i LA.
Og nå altså en antydning – sikkert mye mer enn en antydning forresten – av den nye XV. Når var det den forrige kom? 2011 eller noe sånt? Kanskje på tide å skifte ut allerede?
Crosstrek
Denne modellen er viktig for Subaru. I USA, der den heter Crosstrek, solgte den nesten 90.000 i fjor – en økning på 25 %. Med en ny modell vi den økningen bare fortsette.
Nå er det vel ikke SÅ mye å si om bilen som sto i Genève. XV Concept het den, så det var ikke særlig tvil om hva det var.
Jeg likte den nye belte-linjen og jeg likte de nye lysene foran. Og selvfølgelig er de få oransje innslagene lekre, men det er vel tvilsomt om de blir med helt til produksjonen.
Det blir nok ikke disse 19-tommerne heller, så bilen vil sikkert gi et helt annet inntrykk når den kommer på magrere føtter.
Hva vi ikke ser, men som selvfølgelig er viktig for Subaru, er at denne også står på den nye Global Platform, som skal bli underlaget for alle Subaruer fremover – bortsett fra BRZ.
Populær
XV var en modell som solgte bra. Over 2000 biler det første året. På tross av at lanseringsfargen var en oransje som jeg kanskje ikke ville anbefalt, dersom du tenkte på restverdien.
Så tenk da hva den vil selge i dersom den nye modellen, når den kommer, får samme farge som den vi så i Genève. En aldeles nydelig gråblå kulør, en av utstillingens lekreste toner.
Hvorfor Subaru valgte å kalle den noe så komplisert som Glacier Khaki Silica begriper jeg ikke. Men det sto en på standen som lovte meg at den skulle inn i Subarus fargekart for produksjonsbiler.
Subaru har ikke oppgitt noen tekniske data. Det eneste de etterlater oss er noen dimensjoner:
Ytre mål: 4,520 × 1,920 × 1,570 mm. Akselavstand: 2,670 mm og dekkstørrelse: 245/50 R19. Og så presiserer de: 5-seter.