-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Bilia Norge AS:
Salgsleder, Mini Skøyen
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
Sleipner fra Danmark
Det er tre år siden vi besøkte danske Zenvo nå. Og ikke bare lever de fremdeles, de fyller jommen ti år også. Med en spesialmodell: Sleipnir.
Jeg som trodde vi hadde enerett på disse gamle gudegreiene. Sleipner var jo den åttebeinte hesten til Odin – «den raskeste og beste hesten både hos guder og mennesker».
Greit navn forresten, bortsett fra at jeg fremdeles syns navnet skulle være norsk, på en superbil som tross alt kommer fra Norden.
Zenvo, en halv times biltur syd for Køben, i idyllisk landskap ned mot sjøen, bygger altså ganske potente biler
Les vår omtale av Zenvo fra 2014
1163 hester fra 5,8 liter er jo ganske eksotisk, uansett hvordan du ser på det, og det er det Zenvo byr på i sin ferskeste produksjon. Med toppfart 375 km/t «Elektronisk begrenset».
Den modellen de skal vise er riktignok ikke helt ny, TS1 GT har vært vist før, men årets versjon er en one-off, bygget spesielt til Genève, og bygget spesielt for å gratulere seg selv med de første ti.
Og tro ikke at Sleipnir er den eneste nordiske referansen. Bilen er nemlig farget med en kulør de kaller Fjord Blue, og med innslag av striper i kopper / bronse begynner det hele å få et lite preg av Vikingskip-museer.
Dette var et materiale de gamle vikingene virkelig visste å bruke, både til nytte og til dekorasjon.
Men mengder av karbon-fiber og andre hybride kompositter får tankene fort bort fra vikingetid igjen - dette er så avansert så det holder.
Det er ikke så mange av disse superbilprodusentene som holder en så lav profil som Zenvo. Dette er sikkert en veldig spennende historie når den en dag blir fortalt.