-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
Sleipner fra Danmark
Det er tre år siden vi besøkte danske Zenvo nå. Og ikke bare lever de fremdeles, de fyller jommen ti år også. Med en spesialmodell: Sleipnir.
Jeg som trodde vi hadde enerett på disse gamle gudegreiene. Sleipner var jo den åttebeinte hesten til Odin – «den raskeste og beste hesten både hos guder og mennesker».
Greit navn forresten, bortsett fra at jeg fremdeles syns navnet skulle være norsk, på en superbil som tross alt kommer fra Norden.
Zenvo, en halv times biltur syd for Køben, i idyllisk landskap ned mot sjøen, bygger altså ganske potente biler
Les vår omtale av Zenvo fra 2014
1163 hester fra 5,8 liter er jo ganske eksotisk, uansett hvordan du ser på det, og det er det Zenvo byr på i sin ferskeste produksjon. Med toppfart 375 km/t «Elektronisk begrenset».
Den modellen de skal vise er riktignok ikke helt ny, TS1 GT har vært vist før, men årets versjon er en one-off, bygget spesielt til Genève, og bygget spesielt for å gratulere seg selv med de første ti.
Og tro ikke at Sleipnir er den eneste nordiske referansen. Bilen er nemlig farget med en kulør de kaller Fjord Blue, og med innslag av striper i kopper / bronse begynner det hele å få et lite preg av Vikingskip-museer.
Dette var et materiale de gamle vikingene virkelig visste å bruke, både til nytte og til dekorasjon.
Men mengder av karbon-fiber og andre hybride kompositter får tankene fort bort fra vikingetid igjen - dette er så avansert så det holder.
Det er ikke så mange av disse superbilprodusentene som holder en så lav profil som Zenvo. Dette er sikkert en veldig spennende historie når den en dag blir fortalt.