-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Hybrid med ny vri
Drypp for drypp – nå får vi litt mer info om konseptbilen Skoda skal vise i Genève. Drivlinjen er utvilsomt det mest interessante.
Vision X er betegnelsen på konseptet Skoda viser i Genève, og hvis den realiseres blir den tredje nye SUV fra Skoda på kort tid, etter Kodiaq og Karoq. Undrer på hva slags q-navn de har i ermet til denne.
Slik den står på utstillingen har den hybrid drivlinje. Det spesielle er at forbrenningsmotoren valgfritt kan kjøres på både bensin eller naturgass.
Vision X kan vekselvis drives av forbrenningsmotoren som slurper CNG-gass eller bensin, eller av to elektriske motorer.
Videre kan den kombinere forbrenningsmotoren på framhjulene med elmotorene på bakhjulene for å oppnå firehjulsdrift. Skoda antyder et CO2-utslipp på 89 gram per kilometer.
Hovedmotoren er en spesielt utviklet 1,5-liters TSI bensinmotor. Ytelsene med CNG gir en effekt på 130 hk, og et maksimalt dreiemoment på 250 Nm.
CNG gir drift til forakselen, mens en elektrisk motor gir drift til bakakselen. Den elektriske motoren aktiveres ved behov, primært ved oppstart eller når underlaget er spesielt krevende og glatt, men den kan også drive bilen alene på avstander inntil et par kilometer.
Konseptet er Skodas første 4x4 modell uten mellomaksel, noe som gir åpenbare fordeler, som lavere vekt og derigjennom lavere forbruk. CNG drivlinjen støttes av to el-motorer.
4x4 konseptet består av bensinmotoren, en elektro-motor / beltedrevet dynamo foran og den andre elektromotoren over bakakselen. Elektromotorene får energi fra to 48 volt Li-ion batterier som lades gjennom regenerering av bremsekraft under kjøring.
Vision X har en rekkevidde på opptil 650 kilometer med elektrisk drift, CNG-gass og bensin når både bensin- og gasstanker er fulle. Akselerasjonen til 100 kan foretas på 9,3 sekunder og bilen har en toppfart på 200 km/t.
Elektrifiseringen av Skodas modeller starter i 2019 med en Superb som ladbar hybrid.
Fabrikken i Mladá Boleslav vil produsere de nye elektriske modellene, men vil også produsere elektriske komponenter til ladbare hybrider for andre modeller i VW Gruppen.
Den første hel-elektriske modellen fra Skoda vil følge kort tid etter Superb Plug-in. Innen 2025 lover Skoda å tilby en rekke hel-elektriske og hybrid-modeller i forskjellige segmenter.