-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
Volkswagen bekrefter ID.4
ID.4 blir den første helelektriske SUV-en fra Volkswagen. Og den kommer med drivlinjen nordmenn ønsker seg.
Det neste steget mot bærekraftig mobilitet heter ID.4, bekrefter Volkswagen. Konseptbilen ID. CROZZ er nå blitt til ID.4. Prototypen av ID.4 skulle blitt vist på bilutstillingen i Genève, som ble avlyst. Vi har allerede vist spionbilder av bilen under testing i kalde strøk.
Navnet plasserer bilen tydelig: 4-tallet indikerer at den nye modellen er et nytt tilskudd til ID.-familien etter ID.3 – bilen som åpnet det tredje hovedkapittelet i Volkswagens historie, etter Bobla og Golf. Forkortelsen ID. står for intelligent design, identitet og visjonære teknologier.
ID.4 utnytter fordelene i den elektriske modulære plattformen med korte overheng og lang akselavstand, noe som ifølge VW gir et svært rommelig interiør
I første omgang kommer ID.4 med bakhjulstrekk, men senere også som en kraftfull elektrisk firehjulstrekker. Høyvoltbatteriet er plassert under kupéen, noe som sikrer et lavt tyngdepunkt og en jevn vektfordeling mellom akslene.
Batteriet kan lades med trefaset vekselstrøm som standard (AC), og hurtiglades med likestrøm (DC). Avhengig av batteristørrelse vil en rekkevidde på inntil 500 km være mulig.
Volkswagen sikter mot å bli global markedsleder på elektrisk mobilitet, og målet er nå å produsere 1,5 millioner elektriske biler innen 2025 – betydelig mer enn tidligere planlagt.