-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Mercedes oppdaterer
I Genève presenterte Mercedes oppdaterte utgaver av GLC. Nå er turen kommet til GLC Coupè.
Egentlig er det bare å henvise til omtalen av GLC, for det er de samme grepene som nå gjøres på modellen som skrår mer i bakkant slik at den får betegnelse GLC Coupé.
Denne modellen appellerer mer til dem som ønsker å skille seg ut enn dem som prioriterer de praktiske egenskapene.
Det er flikket på eksteriør og interiør, men det viktigste er nok de tekniske grepene som er foretatt på modellen som har vært på markedet siden 2016.
Infotainment-systemet er nå oppdatert til siste generasjon MBUX med større skjerm, nye elektroniske støttespillere er på plass og motorene er oppdatert og klare for stadig strengere utslippskrav.
Touchpad’en på senterkonsollen er ifølge Mercedes gjort mer brukervennlig og erstatter det tidligere innstillingshjulet, mens infotainment-systemet har fått en skjerm på 12,3 tommer som erstatning for instrumentpanelet og en 10,25-tommer som senterdisplay.
Du kan lese mer om de nye MBUX-mulighetene og de elektroniske hjelpemidlene i omtalen av GLC.
Her er motorutvalget som tilbys fra introduksjonen, men Mercedes lover å utvide utvalget i løpet av året.
GLC 200 4MATIC | GLC 300 4MATIC | GLC 200 d 4MATIC | GLC 220 d 4MATIC | GLC 300 d 4MATIC | |
Sylindere | 4 i rekke | 4 i rekke | 4 i rekke | 4 i rekke | 4 i rekke |
Effekt (kW/hk) forbrenningsmotor | 145/197 | 190/258 | 120/163 | 143/194 | 180/245 |
Effekt elmotor (kW) | 10 | 10 | - | - | - |
Maks dreiemoment | 320 | 370 | 360 | 400 | 500 |
Maks dreiemoment | 150 | 150 | - | - | - |
Snittforbruk l/mil | 0,74-0,71 | 0,74-0,71 | 0,55-0,52 | 0,55-0,52 | 0,58 |
CO2 utslipp (g/km)[1] | 169-161 | 169-161 | 145-137 | 145-137 | 153-151 |