-
Billakkerer
Møller Bil Romerike AS
-
Konsernleder
Albjerk Bil AS
-
Daglig leder
Motor Forum AS, Drammen
-
Bilkonsulent/Plassjef
Autoringen Bergen AS
-
Takstansvarlig / Skadekoordinator
Møller Bil Romerike AS
-
Mekaniker
Bertel O. Steen Jessheim AS
-
Mercedes-Benz mekaniker
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Salgssjef
Svalbard Auto AS:
-
Kunderådgiver logistikk
Svalbard Auto AS:
-
Mekaniker
Svalbard Auto AS:
-
Daglig leder
Mobile Asker AS
-
Operativ salgsansvarlig
Rental Group Mobility AS
-
Bilglassmontør Lørenskog og Ensjø
Cary Norway AS
-
Avdelingsleder Lørenskog
Cary Norway AS
-
Bilpleier- og Teknisk Klargjører
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Hønefoss AS
-
Produktsjef
Rodin & Co AS
-
Leder forhandlersalg & Salgssjef
Sparebank 1 Finans Østlandet AS
-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Tekniker
NDS Group AS
-
Teamleder Service
NDS Group AS
-
Servicetekniker
NDS Group AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
Lang elektrisk rekkevidde
Ny Mercedes GLC klar for bestilling
Dersom du ønsker deg en romslig SUV med overkommelig leveringstid, så kan den nye GLC fra Mercedes være et alternativ. Selv om den ikke er batterielektrisk, kan du kjøre langt på strøm.
Takket være et effektivt batteri vil den som ladbar hybrid få en rekkevidde på opptil 130 kilometer. Prisen starter på 827.000 for GLC 300 e 4MATIC, og 822.000 for GLC 220 d 4MATIC. Sistnevnte er en såkalt mildhybrid. Flere alternativer vil følge.
– Nye GLC har blitt en større bil, og tilbyr både fantastisk komfort og attraktive teknologielementer hentet direkte fra S-Klasse. Spesielt imponerende er den ladbare hybriden med en klasseledende elektrisk rekkevidde på opptil 130 kilometer, sier konserndirektør Kjetil Myhre i Mercedes-Benz Norge, hos Bertel O. Steen.
Elektrisk i hverdagen
GLC 300 e 4MATIC har en elektrisk effekt på 100 kW og et dreiemoment på 440 Nm, og kan kjøre hverdagslige turer stort sett helelektrisk. Det forbedrede kjøreprogrammet gir elektrisk kjøremodus for de best egnede delene av ruten, eksempelvis byområder på lengre reiser.
Batteriet er egenutviklet av Mercedes-Benz og har en totalkapasitet på 31,2 kWt. Selv med helt utladet batteri, er det mulig å gjennomføre en full opplading med DC-laderen på 60 kW i løpet av rundt 30 minutter. En 11 kW-lader er tilgjengelig for lading gjennom ladeboks koblet til strømnettet i hjemmet.
Med en lengde på 4716 mm er den nye GLC hele 60 mm lengre enn forgjengeren, og dette gir flere fordeler. Bagasjekapasiteten nyter godt av dette, og volumet har derfor økt med 70 liter sammenlignet med forrige modell.
Det betyr at nye GLC har inntil 620 liter til disposisjon med baksetene oppe, og 1640 liter dersom baksetene legges ned. For den ladbare hybriden er tallene henholdsvis 470 og 1530 liter. Bakseteryggen kan deles i forholdet 40:20:40.
Mildhybrid
Takket være systematisk elektrifisering av de firesylindrete motorene setter GLC nye standarder for effektivitet. I tillegg til turboladning har både diesel- og bensinmotorene nå en integrert startgenerator (ISG) som bruker et 48-volts system.
ISG sørger for funksjoner som «gliding», elektrisk tilleggseffekt og energigjenvinning, noe som muliggjør betydelige drivstoffbesparelser. Motorene starter også veldig raskt og komfortabelt som et resultat av dette.
Det gjør at start/stopp-funksjonen blir nesten like umerkelig for føreren som overgangen fra å «glide» med motoren slått av, til sterk akselerasjon under gasspådrag.
Utleveringen av nye GLC starter innen årets utløp.