-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Lang elektrisk rekkevidde
Ny Mercedes GLC klar for bestilling
Dersom du ønsker deg en romslig SUV med overkommelig leveringstid, så kan den nye GLC fra Mercedes være et alternativ. Selv om den ikke er batterielektrisk, kan du kjøre langt på strøm.
Takket være et effektivt batteri vil den som ladbar hybrid få en rekkevidde på opptil 130 kilometer. Prisen starter på 827.000 for GLC 300 e 4MATIC, og 822.000 for GLC 220 d 4MATIC. Sistnevnte er en såkalt mildhybrid. Flere alternativer vil følge.
– Nye GLC har blitt en større bil, og tilbyr både fantastisk komfort og attraktive teknologielementer hentet direkte fra S-Klasse. Spesielt imponerende er den ladbare hybriden med en klasseledende elektrisk rekkevidde på opptil 130 kilometer, sier konserndirektør Kjetil Myhre i Mercedes-Benz Norge, hos Bertel O. Steen.
Elektrisk i hverdagen
GLC 300 e 4MATIC har en elektrisk effekt på 100 kW og et dreiemoment på 440 Nm, og kan kjøre hverdagslige turer stort sett helelektrisk. Det forbedrede kjøreprogrammet gir elektrisk kjøremodus for de best egnede delene av ruten, eksempelvis byområder på lengre reiser.
Batteriet er egenutviklet av Mercedes-Benz og har en totalkapasitet på 31,2 kWt. Selv med helt utladet batteri, er det mulig å gjennomføre en full opplading med DC-laderen på 60 kW i løpet av rundt 30 minutter. En 11 kW-lader er tilgjengelig for lading gjennom ladeboks koblet til strømnettet i hjemmet.
Med en lengde på 4716 mm er den nye GLC hele 60 mm lengre enn forgjengeren, og dette gir flere fordeler. Bagasjekapasiteten nyter godt av dette, og volumet har derfor økt med 70 liter sammenlignet med forrige modell.
Det betyr at nye GLC har inntil 620 liter til disposisjon med baksetene oppe, og 1640 liter dersom baksetene legges ned. For den ladbare hybriden er tallene henholdsvis 470 og 1530 liter. Bakseteryggen kan deles i forholdet 40:20:40.
Mildhybrid
Takket være systematisk elektrifisering av de firesylindrete motorene setter GLC nye standarder for effektivitet. I tillegg til turboladning har både diesel- og bensinmotorene nå en integrert startgenerator (ISG) som bruker et 48-volts system.
ISG sørger for funksjoner som «gliding», elektrisk tilleggseffekt og energigjenvinning, noe som muliggjør betydelige drivstoffbesparelser. Motorene starter også veldig raskt og komfortabelt som et resultat av dette.
Det gjør at start/stopp-funksjonen blir nesten like umerkelig for føreren som overgangen fra å «glide» med motoren slått av, til sterk akselerasjon under gasspådrag.
Utleveringen av nye GLC starter innen årets utløp.