-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
MyCar:
Innkjøper
Hondas kompakte SUV
Vi har fått ganske klare signaler om at Honda planlegger en kompakt SUV. I Tokyo står den, klappet og klar, mens vi må vente et års tid før den kommer.
På årets Detroit-utstilling viste Honda en Urban SUV i konseptdrakt. Denne er nå gått videre til produksjonsstadiet, og på Tokyo Motor Show er den avduket som Vezel.
Det blir neppe navnet når den kommer til Europa som 2015-modell, men at den kommer hit er klinkende klart. Kanskje den kan døpes HR-V? Det er jo en velklingende Honda-betegnelse.
Siden vi ikke får noen mål oppgitt, er det vanskelig å danne seg et bilde av hvilket segment den skal inn i. Men vi tar neppe veldig mye feil om vi antyder at den skal konkurrere mot modeller som f.eks. Qashqai og Skoda Yeti.
I Japan skal den selges med to alternative drivlinjer – som hybrid og med bensinmotor. Hybriden skal utstyres med «Sport Hybrid i-DCD» som kombinerer en 1,5-liters direkteinnsprøytet bensinmotor med en kraftig elmotor.
Bensinutgaven får en 1,5-liters motor av den nye generasjonen turbomotorer vi nylig omtalte. Når den lander i Europa står etter alle solemerker også den moderne 1,6-liters dieselmotoren på programmet.
På Honda-standen står også den kule S660 konseptbilen, men hvis du trodde du endelig skulle få møte en produksjonsklar NSX, så må du tro om igjen – den er fortsatt på konseptstadiet selv om den ser aldri så ferdig tilberedt ut.