-
Salgssjef
Volmax AS
-
Mekaniker
Motor Forum AS Romerike
-
Avdelingsleder/Teknisk leder
Last og Tank AS
-
Selger
NDS-Group AS
-
Account Manager
Arval AS
-
Daglig leder
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Økonomi- og administrasjonsansvarlig
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Kundeansvarlig/Key Account Manager
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Bilskadereparatør
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Mekaniker
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilberger
REDGO Norway AS avd Oslo
-
Salgskonsulent Næring
Toyota Romerike AS
-
Salgskonsulent
Porsche Center Son AS
-
Bilkontrollør
NAF senter Mastemyr
-
Innkjøpsansvarlig
Motor Part AS
-
Bilmekaniker
Sør Caravan AS
-
Mekaniker/tekniker
Birger N. Haug AS avd Asker og Bærum
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Gardermoen
-
Oppretter
Volmax
-
Bruktbilselger
Bertel O. Steen Vestfold AS
-
Næringsselger
RøhneSelmer AS
-
Digital innkjøper
Autoproff Norge AS
-
Digital selger
Autoproff Norge AS
-
Mekaniker
Birger N. Haug Oslo
-
Teamleder
Birger N. Haug Oslo
-
Takstmann
AutoIn bilskadesenter AS
Sportsbil utenfor asfalten
Lamborghinis nye off-roader
Det er tydeligvis en ny trend. For noen uker siden lanserte Porsche sin 911 Dakar, og nå presenterer Lamborghini sin nye offroader – Huracan Sterrato.
Det holder tydeligvis ikke lenger å bygge SUV-er med masse punch – nå skal også de som ønsker å kjøre en ekte sportsbil i villmarken tilfredsstilles.
Ifølge Lamborghini er deres nye Huracan Sterrato like egnet for alle typer underlag. I tillegg til de kjente programmene Strada og Sport, får den også en Rally-modus når den skal utfordre røffere underlag enn asfalt.
– Med Sterrato har vi på unikt vis kombinert de sterke sidene til en sportsbil med de mer lekne egenskapene i en rallybil, sier tekniske direktør Rouven Mohr. – Lamborghini har alltid vekket følelser, Sterrato gir en ny type kjøreglede.
Sammenlignet med den ordinære Huracan er Sterrato løftet 44 mm og sporvidden er økt med 30 mm foran og 34 mm bak. Aluminium skliplater foran og bak, beskyttelse langs siden og brede skjermbuer understreker bilens egenskaper.
Det klassiske luftinntaket på motordekslet er modifisert for å gi ren kjøleluft til motoren selv når man kjører på støvete veier.
Huracan Sterrato har en midstilt 5,2-liters V10-motor med maks effekt på 610 hk og dreiemoment på 560 newtonmeter. Kreftene sendes til alle fire hjørner gjennom en 7-trinns dobbelclutch girkasse.
Den tar deg til hundre på 3,4 sekunder, til 200 på 9,8 og videre til en toppfart på 260 km/t.
Stoppegenskapene besørges av karbonkeramiske skiver på 380 mm foran og 356 mm bak. Felgene er 19-tommere, og Bridgestone har utviklet egne run-flat dekk med betegnelse Dueler AT002. De kommer i 235/40 foran og 285/40 bak.
Huracan Sterrato skal bygges i et eksklusivt opplag på 1499 eksemplarer og leveringene starter høsten 2023. Da skulle det ikke forundre meg om den nye norske Lamborghini-importøren får lagt sine hender på et eksemplar.
– Jeg kan bekrefte at vi får den første Huracan Sterrato til Norge høsten 2023, sier Christian Gottschalk, daglig leder i Brooklands Motors som forhandler Bentley, Aston Martin og snart også Lamborghini i Norge.
– Vi har også sikret oss noen produksjonsplasser med levering i 2024 og jobber med å få flere biler. Vi opplever veldig stor interesse, og Sterrato vil kun produseres i et begrenset opplag.
Les Jon Winding-Sørensens forhåndsomtale for mer bakgrunnsinformasjon.