-
Motor Forum Ålesund:
Ettermarkedsleder
-
Møller Bil Asker og Bærum:
Bruktbilselger
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Møller Bil Oslo Vest Volkswagen:
Fagtekniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Customer Experience Manager
-
Helios Auto AS:
Support-medarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Nokian Dekk AS:
Regionsansvarlig/selger – Innlandet
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Koreansk tyrker til Paris
Det er bare å se hvor mye klokka er, så vet man at Hyundai kommer med en ny i20 snart. Nå bekrefter de det: den vil stå i Paris.
Denne superminien dukket opp på Paris-utstillingen i 2008, og fikk en facelift til Genève for 30 måneder siden. Det betyr at tiden opplagt er inne for et helt nytt opplag.
i20 er en av de virkelig internasjonale bilene. Koreanske foreldre. Produsert i Tyrkia for det europeiske markedet. Og heldigvis fremdeles designet i det tyske designsenteret under Thomas Bürkles kompetente ledelse.
Han innførte det de kaller Fluidic Sculpture, men skal vi tolke disse første skissene av den kommende modellen, er vi nok nå inne på Fluidic Sculpture 2.0.
Det er selvfølgelig vanskelig å avgjøre fra slike illustrasjoner, men den ser tøffere ut enn den utgående og kanskje ikke fullt så Fluidic.
Den har hentet et par trekk fra Veloster – den nye grillen og de kantede lyktene for eksempel. Og C-stolpen som er blacket ut gjør at bakruta ser ut som et stort panoramavindu. Enkelte Yaris-utgaver har den samme effektive effekten.
Sannsynligvis har den nye utgaven litt større mål, i hvert fall innvendig, enn den gamle. Men også utvendig har designerne gjort sitt for å etterlate et optisk inntrykk av større dimensjoner.
Se på den tjukke linjen mellom frontlyktene og Hyundai-merket – den kommer til å gi deg inntrykk av bredde. Og den skarpe knekken som viser skulderlinjen er med på å gi inntrykk av lengde samtidig som den senker det du oppfatter av høyde.
Her har disse effektene enda større virkning enn de vil få i virkeligheten, for på tegningen er den choppa overbygningen og de svære lavprofilhjulene selvfølgelig sterkt overdrevet.
Siden Hyundai nå også er engasjert i WRC syns jeg nok det hadde vært rart dersom vi ikke fikk se en litt heftigere utgave av denne med tiden. Hotte Hatcher – det er jo egentlig det det dreier seg om nå.