-
Møller Bil Trondheim:
Salgskonsulent nybil Audi
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
Bilia Norge AS:
Konserncontroller
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Axess Logistics AS:
Key Account Manager - Transport og Logistikk
-
Møller Bil Kokstad:
Produksjonsleder
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Stjørdal:
Servicemarkedssjef
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Bilia Norge AS:
Takstmann, BMW Skøyen
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilmekaniker og PKK kontrollør
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Namdal Bilskade AS:
Bilskadereparatør
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Koreansk tyrker til Paris
Det er bare å se hvor mye klokka er, så vet man at Hyundai kommer med en ny i20 snart. Nå bekrefter de det: den vil stå i Paris.
Denne superminien dukket opp på Paris-utstillingen i 2008, og fikk en facelift til Genève for 30 måneder siden. Det betyr at tiden opplagt er inne for et helt nytt opplag.
i20 er en av de virkelig internasjonale bilene. Koreanske foreldre. Produsert i Tyrkia for det europeiske markedet. Og heldigvis fremdeles designet i det tyske designsenteret under Thomas Bürkles kompetente ledelse.
Han innførte det de kaller Fluidic Sculpture, men skal vi tolke disse første skissene av den kommende modellen, er vi nok nå inne på Fluidic Sculpture 2.0.
Det er selvfølgelig vanskelig å avgjøre fra slike illustrasjoner, men den ser tøffere ut enn den utgående og kanskje ikke fullt så Fluidic.
Den har hentet et par trekk fra Veloster – den nye grillen og de kantede lyktene for eksempel. Og C-stolpen som er blacket ut gjør at bakruta ser ut som et stort panoramavindu. Enkelte Yaris-utgaver har den samme effektive effekten.
Sannsynligvis har den nye utgaven litt større mål, i hvert fall innvendig, enn den gamle. Men også utvendig har designerne gjort sitt for å etterlate et optisk inntrykk av større dimensjoner.
Se på den tjukke linjen mellom frontlyktene og Hyundai-merket – den kommer til å gi deg inntrykk av bredde. Og den skarpe knekken som viser skulderlinjen er med på å gi inntrykk av lengde samtidig som den senker det du oppfatter av høyde.
Her har disse effektene enda større virkning enn de vil få i virkeligheten, for på tegningen er den choppa overbygningen og de svære lavprofilhjulene selvfølgelig sterkt overdrevet.
Siden Hyundai nå også er engasjert i WRC syns jeg nok det hadde vært rart dersom vi ikke fikk se en litt heftigere utgave av denne med tiden. Hotte Hatcher – det er jo egentlig det det dreier seg om nå.