-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Koreansk tyrker til Paris
Det er bare å se hvor mye klokka er, så vet man at Hyundai kommer med en ny i20 snart. Nå bekrefter de det: den vil stå i Paris.
Denne superminien dukket opp på Paris-utstillingen i 2008, og fikk en facelift til Genève for 30 måneder siden. Det betyr at tiden opplagt er inne for et helt nytt opplag.
i20 er en av de virkelig internasjonale bilene. Koreanske foreldre. Produsert i Tyrkia for det europeiske markedet. Og heldigvis fremdeles designet i det tyske designsenteret under Thomas Bürkles kompetente ledelse.
Han innførte det de kaller Fluidic Sculpture, men skal vi tolke disse første skissene av den kommende modellen, er vi nok nå inne på Fluidic Sculpture 2.0.
Det er selvfølgelig vanskelig å avgjøre fra slike illustrasjoner, men den ser tøffere ut enn den utgående og kanskje ikke fullt så Fluidic.
Den har hentet et par trekk fra Veloster – den nye grillen og de kantede lyktene for eksempel. Og C-stolpen som er blacket ut gjør at bakruta ser ut som et stort panoramavindu. Enkelte Yaris-utgaver har den samme effektive effekten.
Sannsynligvis har den nye utgaven litt større mål, i hvert fall innvendig, enn den gamle. Men også utvendig har designerne gjort sitt for å etterlate et optisk inntrykk av større dimensjoner.
Se på den tjukke linjen mellom frontlyktene og Hyundai-merket – den kommer til å gi deg inntrykk av bredde. Og den skarpe knekken som viser skulderlinjen er med på å gi inntrykk av lengde samtidig som den senker det du oppfatter av høyde.
Her har disse effektene enda større virkning enn de vil få i virkeligheten, for på tegningen er den choppa overbygningen og de svære lavprofilhjulene selvfølgelig sterkt overdrevet.
Siden Hyundai nå også er engasjert i WRC syns jeg nok det hadde vært rart dersom vi ikke fikk se en litt heftigere utgave av denne med tiden. Hotte Hatcher – det er jo egentlig det det dreier seg om nå.