-
Bilia X:
Plassjef, XPENG Lørenskog
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Hedin Performance Cars:
Servicemarkedsleder
-
Hedin Performance Cars:
Servicerådgiver
-
Hedin Performance Cars:
Delelagerekspeditør
-
Møller Bil Ensjø - Møller Bil Etterstad:
Bilmekanikere og fagteknikere
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Møller Bil Gjøvik:
Fagtekniker
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Bilglassmontør
-
Møller Bil AS:
Bruktbilselger
-
Namdal Bilskade AS:
Bilskadereparatør
-
NAF Senter Bergen:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Trondheim:
Nyttekjøretøyselger
-
RSA BIL Trondheim:
Selger nybil BYD
-
Bauda AS:
Daglig leder
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Team Verksted AS:
Varebilmekaniker og lastebilmekaniker
-
Tyretrust Norge AS:
Key Account Manager -Salgsansvarlig
-
Bilia Norge:
Bruktbilsjef, Hamar
-
Carstore:
Junior innkjøper
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Selger Mercedes-Benz nyttekjøretøy
-
Harald A. Møller AS:
Teknisk instruktør
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produkt og Handover Spesialist
-
Lexus Fredrikstad:
Salgskonsulent
-
MAN Truck & Bus:
Salgskonsulent Trucks
-
MAN Truck & Bus:
Key Account Manager
-
Motortechnik:
Kundemottaker og Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Porsche Center Oslo:
Selger nye Porsche
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Dropper hybrider
Hyundai selger kun elbiler fra 2023
Den norske Hyundai-organisasjonen har i dag sendt ut en pressemelding der de informerer om at de fra neste år kun skal selge helelektriske biler. Dermed blir det slutt på et par populære modeller.
I løpet av året som nå går mot slutten er det registrert 8223 nye Hyundai personbiler på norske skilter, og av disse utgjør de rene elbilene 93 prosent.
Men det er også solgt drøyt 600 hybridbiler, fordelt på 561 Tucson og 41 Santa Fe. Disse modellene blir ikke lenger tilgjengelige fra årsskiftet.
Allerede i 2020 besluttet Hyundai å kun selge ladbare biler i Norge som et resultat av at nye modeller av Tucson og Santa Fe var på vei som ladbare hybrider. Nå tar de altså nye grep og blir en ren elbilleverandør.
Norge blir det første markedet hvor en så drastisk omstilling foretas.
– Vi har stor tro på den modellporteføljen vi allerede har, og når vi nå har lansert helt nye Ioniq 6 er tiden inne for å kun selge helelektriske biler i det norske markedet. Ioniq 5 og Kona Electric har for lengst tatt posisjoner som noen av de mest populære bilene i markedet, og vi er trygge på at de rene elbilene våre vil gi oss fortsatt suksess inn i fremtiden, sier den norske Hyundai-direktøren, Thomas Rosvold.
– Nylig har vi også fått se de første bildene av neste generasjon Kona Electric, og det er en modell som blir både større, stiligere og mer dynamisk enn tidligere. I tillegg til en rekke andre nyheter som kommer de neste årene er vi med andre ord rigget for en helelektrisk fremtid.