-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Ny Hyundai-SUV
Til høsten kommer en ny generasjon Hyundai ix35. Her er den observert under testing.
Den kom på markedet i 2010 og ble raskt et populært innslag i det kompakte SUV-segmentet. Men selv om bilen fikk et lett ansiktsløft i 2013, har salget vært beskjedent de siste årene.
Hittil i år er det ifølge OFV registrert 497 nye ix35 - nesten er en halvering fra fjorårets nivå. Til sammenligning er det registrert hele 3785 Mazda CX-5 og 3580 Toyota RAV4, bestselgerne i SUV-segmentet.
Dermed passer det nok Hyundai-organisasjonen å få en helt ny modell neste høst. Etter planen kommer den til Norge i august 2015.
Evolusjon
Men ikke regn med noen revolusjon med hensyn til design eller teknikk. Dagens modell er nemlig populær i andre verdenshjørner selv om interessen har vært laber i Norge den siste tiden.
Trolig blir drivlinjene omtrent tilsvarende dagens. I Norge selges ix35 i dag med forhjulsdrift i kombinasjon med en 1,6-liters bensinmotor på 135 hk og en 1,7-liters dieselmotor med 115 hk.
Brenselceller
Toppmodellen har 2,0-liters dieselmotor med 136 hk i kombinasjon med firehjulsdrift. Manuell girkasse er eneste alternativ, men vi får kanskje se en dobbel clutch girkasse i en av de nye modellene – det står trolig høyt på ønskelisten til Hyundai-forhandlerne.
Hyundai ix35 er i dag den eneste bilmodellen som tilbys med brenselceller i Norge, noe vi kan regne med også blir aktuelt i den nye modellen.