-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
MyCar:
Innkjøper
Første titt på i10
Europa-premieren av Hyundais nye småbil er først i desember. Men allerede i dag kan vi gi deg de første detaljer om i10.
Det er Atos som snart skal erstattes, og i tråd med Hyundais nye modellnavnkriterier får den betegnelse i10. Det indikerer at den er et par hakk under i30 i format.
Mens i30 og dens varianter skal produseres ved en ny fabrikk i Tsjekkia, skal lillebroren komme fra en ny fabrikk i India. Dermed kan den bli første bil som kommer til Norge fra dette produksjonslandet.
Se spionbilder av i10 og en kommende i20 her
356 cm lang og 160 cm bred over en akselavstand på 238 cm skal den være en fryd å manøvrere og parkere i trange omgivelser. I motsetning til en del av konkurrentene er i10 er femseter med fem dører og stor bakluke.
Rimelig
I Storbritannia får den en pris på under 6 500 pund, men kundene lokkes med value for money i form av et anstendig utstyrsnivå som bl.a. omfatter aircondition, elektriske vindusheiser foran, sentrallås, elektrisk servostyring, fargetonede ruter og integrert CD/MP3-spiller med seks høyttalere.
Alle i10 får en 67-hesters 1,1-liters bensinmotor, men kunder kan velge om de ønsker manuell eller automatisk gearkasse. Med manuelt gear har bilen et forbruk på 0,47 liter på mila – ikke spesielt imponerende i denne klassen.
Køfri
Men CO2-utslippet på 119 g/km er lavt nok til at den fra februar kan kjøre gratis gjennom bomringen inn til London (forutsatt at foreslåtte regelendringer vedtas), og det gir Hyundai et ess i ermet.
I Storbritannia gjør for øvrig Hyundai det samme som Kia og et par andre merker gjør i Norge – leverer samtlige biler med 5 års garanti.
Bilen kommer på markedet i mars, både i UK og i Norge.
Når kommer bilene til Norge? Sjekk vår lanseringskalender.