-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Spionbilder
Her er Volkswagens nye ID.3
Drøyt tre år etter lanseringen har Volkswagen funnet tiden moden for en oppgradering av sin første ID-modell.
Dette er modellen som skulle erstatte Golf, og mange stilte seg i kø da ID.3 ble lansert i 2019. Det medførte selvsagt lang ventetid, og frustrasjonen ble ikke mindre av at mange av de første bilene var plaget med barnesykdommer.
Volkswagen sendte før jul ut de første skisser av en oppdatert modell som får verdenspremiere 1. mars, men du skal slippe å vente. Her er nemlig bilen fotografert under testing ved Polarsirkelen.
Eksteriørt blir det ingen drastiske endringer, bortsett fra en ny front som du ser på disse bildene.
Større skjerm, ny teknologi
Nå har vi ikke bilder av interiøret, men fra skissene VW sendte ut i desember (se nederst i saken) vet vi at den får nytt dashbord med 12-tommers infotainment-skjerm som erstatning for dagens 10-tommer.
De har også bekreftet bedre materialkvalitet i interiøret, flere elektroniske hjelpemidler og ny software som vil supportere trådløs oppdatering (OTA) mens bilen står parkert.
Midtkonsollen får nye koppholdere og bagasjerommet får et variabelt gulv.
I Norge tilbys ID.3 med en motor på 204 hestekrefter, bakhjulsdrift og batteripakker på enten 58 eller 77 kWt.
Ny toppmodell
En ny toppmodell med betegnelse GTX kommer neste år, men hvis du tror GTX betyr at den får firehjulsdrift, så kan vi avsløre at også den blir bakhjulsdrevet.
Trolig vil ID.3 beholde ladefart på 100 kW og dermed bruke lengre tid på hurtiglading enn storebrødrene ID.4 og ID.5 som tillater 180 kW, men «Plug & charge» vil forenkle ladeprosessen siden ladekontakten kommuniserer direkte med hurtigladeren uten at du trenger kort eller brikke.
Harald A. Møller har allerede åpnet for bestilling og antyder at de første bilene kommer til landet i tredje kvartal. Prisene starter på 426.200 kroner med 58 kWt batteripakke mens du må plusse på kr. 90.000 om du vil ha 77 kWt med rekkevidde på inntil 546 kilometer.