-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Brekkstangen
Nissans luksusmerke Infiniti er mildt sagt tynt representert i Europa. Her er modellen som skal lage vei i vellinga. Den kan også åpne for norsk import.
QX30 blir etter alle solemerker betegnelsen på denne Europa-tilpassede modellen som skal konkurrere mot Audi Q3, BMW X1 og Mercedes GLA.
Da vi snakket med designstrateg Alfonso Albaisa på Frankfurt-utstillingen i fjor høst, hadde han vanskelig for å sette den kommende modellen i bås, men det er nok de ovennevnte modellene potensielle kunder vil vurdere den opp mot.
Denne bilen skal bygges ved Nissan-anlegget i Storbritannia, sammen med en Q30 hatchback. Det blir den første europeiske Infiniti-modellen, skreddersydd for oss, men den skal også eksporteres til andre verdenshjørner, inkludert Nord-Amerika og Kina.
Mercedes-fundament
Vi har tidligere fortalt at Infiniti og Mercedes skal samarbeide om å utvikle en ny plattform som skal benyttes av begge. Når det gjelder Q30 og QX30 har Infiniti valgt å bruke den kompakte Mercedes-plattformen som sitter under A-, B-, CLA- og GLA-klasse.
-Vi bruker Mercedes’ MFA-plattform og deres toliters bensin- og dieselmotorer, avslørte styreformann Andy Palmer til Automotive News Europe i et intervju i sommer. Han la til at Infiniti vurderte å utvikle sin egen plattform, men droppet dette.
Alt må stemme
-Nå du skal bygge premium, må plattformen være stivere, hjulopphenget må være mer avansert, støydempingen bedre, og derfor valgte vi å bruke MFA-plattformen som Daimler har investert tungt i, sa Palmer. -En annen grunn er selvsagt at vi bruker Mercedes-motorer.
Produksjonen av de europeiske Infiniti-modellen starter trolig medio 2015. La oss håpe dette blir en vellykket døråpner for Infiniti på vårt kontinent – de har for mange fine biler til ikke å være tilstede her.