-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

Ny Scala og Kamiq
Skoda fornyer de minste
Fire år etter lanseringen er tiden moden for et ansiktsløft for Skoda Scala og Kamiq. Men ikke forvent å finne dem hos din lokale Skoda-forhandler.
Scala kom på markedet i 2019, og Kamiq fulgte noen måneder senere. Begge er bygget på VW-gruppens fleksible MQB A0-plattform og har mye til felles.
Skoda skryter av to suksessrike modeller som er solgt i henholdsvis 230.000 (Scala) og 351.000 enheter siden lanseringen. Suksessen har ikke vært like stor i Norge hvor det ifølge OFV er registrert til sammen 230 nye Scala og 326 Kamiq – ingen av dem i 2023.
Og siden bilene kun leveres med bensinmotorer, er det ingen grunn til å vente på at de oppgraderte modellene skal komme hit heller.
Begge tilbys med tre alternative motorer, hvorav to tresylindrede og en firesylindret. Minste alternativ er 1.0 TSI med 95 hk og 5-trinns manuell girkasse. Alternativt kan du velge 1.0 TSI med 115 hk og 6-trinns manuell kasse eller DSG automat.
Toppmodellen 1.5 TSI har firesylindret turbomotor med 150 hk, også denne leveres i kombinasjon med enten 6-trinns manuell eller 7-trinns DSG.
I tillegg til standardutgaven kan Scala leveres med «rough road»-suspension som øker bakkeklaringen med 15 mm, eller du kan velge Sport Chassis Control med variable demperinnstillinger som senker Scala med 15 mm og Kamiq med 10 mm.
Modellene tilbys i tre utstyrsnivåer – Essence, Selection og den sportslige toppversjonen, Monte Carlo (de røde bilene i galleriet).4