-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
![Skoda Kamiq og Scala i ny drakt](https://image.bilnorge.no/4060152.webp?imageId=4060152&width=960&height=548&format=jpg)
Ny Scala og Kamiq
Skoda fornyer de minste
Fire år etter lanseringen er tiden moden for et ansiktsløft for Skoda Scala og Kamiq. Men ikke forvent å finne dem hos din lokale Skoda-forhandler.
Scala kom på markedet i 2019, og Kamiq fulgte noen måneder senere. Begge er bygget på VW-gruppens fleksible MQB A0-plattform og har mye til felles.
Skoda skryter av to suksessrike modeller som er solgt i henholdsvis 230.000 (Scala) og 351.000 enheter siden lanseringen. Suksessen har ikke vært like stor i Norge hvor det ifølge OFV er registrert til sammen 230 nye Scala og 326 Kamiq – ingen av dem i 2023.
Og siden bilene kun leveres med bensinmotorer, er det ingen grunn til å vente på at de oppgraderte modellene skal komme hit heller.
Begge tilbys med tre alternative motorer, hvorav to tresylindrede og en firesylindret. Minste alternativ er 1.0 TSI med 95 hk og 5-trinns manuell girkasse. Alternativt kan du velge 1.0 TSI med 115 hk og 6-trinns manuell kasse eller DSG automat.
Toppmodellen 1.5 TSI har firesylindret turbomotor med 150 hk, også denne leveres i kombinasjon med enten 6-trinns manuell eller 7-trinns DSG.
I tillegg til standardutgaven kan Scala leveres med «rough road»-suspension som øker bakkeklaringen med 15 mm, eller du kan velge Sport Chassis Control med variable demperinnstillinger som senker Scala med 15 mm og Kamiq med 10 mm.
Modellene tilbys i tre utstyrsnivåer – Essence, Selection og den sportslige toppversjonen, Monte Carlo (de røde bilene i galleriet).4