-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Kias hybride HUV
Kia viser de første skisser av Niro – en hybrid SUV som kommer til Norge på høsten.
Bilen vises ikke i Detroit, men skal debutere på bilutstillingen i nabobyen Chicago om en måneds tid. Likevel kunne de ikke dy seg for å slippe litt informasjon og droppe de første skissene når de likevel hadde oppmerksomheten fra verdens bilpresse.
Nå kaller de den forresten ikke SUV, men HUV – for Hybrid Utility Vehicle. Hvorfor tenkte ikke Lexus på den vrien da de lanserte verdens første HUV, RX 400h, for over ti år siden?
To verdener
Bilen er designet i tett samarbeid mellom Kias designsentre i California og Sør-Korea.
Ifølge Kia er Niro den første modell som skal bygges på deres dedikerte eco-plattform, og de lover et CO2-utslipp på under 90 g/km basert på den europeiske NEDC-syklusen takket være kombinasjonen av en nedskalert bensinmotor og elmotor.
Men Kias eco-plattform er neppe veldig forskjellig fra Hyundais plattform som skal danne grunnlag for en modell med tre forskjellige eco-drivlinjer.
Vi vet nemlig at Niro først lanseres som vanlig hybrid høsten 2016, men at den i 2017 også kommer som ladbar hybrid. Og da mangler vi jo bare en ren elbil for å få samme palett som Hyundai skal tilby med sin Ioniq.