-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Fake bil
Vi kommer ikke til å bringe noen fake klokker i årets julekalender. Men det er med en viss glede jeg henter frem noe som må være ganske ulovlig.

Det er minst 10 år siden Ferrari gjorde livet surt for folk som bygde modellbiler. De la dyre lisensavgifter på alt som ble fremstilt og som kunne assosieres med den steilende hesten fra Maranello.
I dag er dette helt vanlig, Harley Davidson betaler vel flere advokater for å overvåke salget av T-skjorter på gater og torg, enn for å sjekke forskjellige lands tekniske regler for tohjulinger. Men den gang var vi indignert,
Svært indignert.
Og egentlig er jeg det ennå. Det får være måte på å gjøre livet surt for entusiaster.
Nå er jeg ikke sikker på at de kreative (vel, ikke særlig) kreftene bak Cool Car Watches er særlig entusiaster verken hva biler eller klokker angår.
Men i motsetning til gårsdagens bunnsolide US-tema har dagens fancy-klokke-pushere gått for verdens prestisjemerker. Bugatti, Lotus, Maserati – klokker med merkevaren på urskiven.
Porsche også, selvfølgelig. Men der finnes det plutselig ikke bilde av hvordan den ser ut. Kan kanskje forklares med at Porsche også er ganske følsom for bruk av logoen.
Men noe så utrolig som Holden er der, med full illustrasjon. Og BMW. Og, du store verden. De har Ferrari-klokke også.
Med illustrasjon.
Her gjelder det å slå til før et sett vegg-til-vegg advokater med ferdigskrevet namsrett-anmodning har slått til.
Og da spiller det vel ingen rolle om klokka selv er kassabel?