-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Ladas Fremtid
Lada innbød designstudenter til å tegne Ladas Fremtid. C-Cross er et av resultatene.
Konkurransebil
Ladde hadde en kjempestand på bilutstillingen i Moskva. Det vil si: de hadde to, for første gang var AutoVAZ Sport representert på en egen, separat stand. Der så man både WTCC-biler og rallybiler tilpasset Super 1600 gruppen.
Men den mest interessante var allikevel C-Cross på Ladas produksjonsbil-stand. Interessant, ikke minst fordi den så nesten produksjonsklar ut.
70 unge designstudenter deltok i en konkurranse om å tegne fremtidens Lada, og dette forslaget vant og er altså fremstilt i full skala og med produksjons-nær oppbygging.
Nå har jeg bare sett den på de samme bildene som dere ser nå, men den virker meget kompetent med sitt tydelige kilepreg.
Hekken er markert, men fronten er kanskje litt veik. Jeg ser ikke bort fra at vi kommer til å høre mer fra den unge designeren når han blir ferdig ved Stroganov-Universitetet i Moskva. Vladimir Filatov er et navn jeg kommer til å lagre.
Rimelig
Bilen dekker en flate på 441 x 181 cm, det vil si omtrent det samme som en Tiguan.
Men dersom den vekten som er oppgitt vil gjelde når den kommer i produksjon også: 1.370 kg, er det oppsiktsvekkende. Det er 300 kg under Folkevognen. Men vi kan vel i hvert fall gå ut fra at utstyrsnivået ikke er det samme.
Russerne snakker om en pris på 450.000 rubler, det vil si omtrent 12.500 Euro, selv om de reserverer seg og snakker om inflasjonsavhengig pristilpassing.
Det som selvfølgelig er mest spennende er om denne kommer i produksjon. Det er jo ganske mange Lada-modeller vi har ventet forgjeves på.