-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Her kommer Lamborghinis SUV
Hittil har Lamborghini vært flinke til å utvikle Urus i skjul, men når den skal testes på verdens tøffeste racerbane, er det umulig å unngå paparazzis.
Det er over fem år siden Lamborghini viste frem sin konsept-SUV på bilutstillingen i Beijing, så de som tente på ideen den gang har nok for lengst kjøpt seg noe annet.
Men her er en bil i produksjonsdrakt knipset på og ved Nürburgring hvor den har fått bryne seg på verdens tøffeste racerbane. IN-skiltene indikerer at bilen hører hjemme i Ingolstadt, Audis hjemby, og Lamborghini sorterer under Audi i hierarkiet, så det er naturlig.
Stolte tradisjoner
Med en okse på panseret er det liten tvil om at bilen får egenskaper som er bedre tilpasset asfalt enn røft terreng. Men Lamborghini har lovet at den også skal mestre terreng gjennom ulike programmer som regulerer fjæring/demping samt kraftfordeling mellom aksler/hjul.
Betegnelsen Urus er utledet fra «urokse», og bilen skal bygges på VW-gruppens MLB-plattform som danner grunnlag for Audi Q7 og Bentley Bentayga, samt neste generasjon Cayenne og Touareg.
Bensin og hybrid
Under panseret vil Lamborghini legge VW-gruppens 4,0-liters twin turbo V8, som forventes å få en effekt på rundt 650 hestekrefter i Urus-utgaven.
Trolig dropper de diesel, siden det er lite etterspørsel etter det i viktige luksusbilmarkeder som Kina, Midtøsten, Russland og USA.
Men et ladbart alternativ med kombinasjonen bensin- og elmotor, ligger nok i kortene. Porsche har jo allerede utviklet et slikt alternativ i Panamera Turbo S E-hybrid, klart for bruk i Urus og neste generasjon Cayenne.
Den såkalte pre-produksjonen av Urus er i gang, men kunder som bestiller en bil må vente tålmodig til andre halvår 2018 før de får den utlevert.
Lamborghini forventer å selge rundt 3500 Uris i året. Synes du det høres beskjedent ut? Det tilsvarer omtrent deres totalvolum i dag.