-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Bruktbilselger
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Møller Bil Etterstad:
Markedssjef
-
Bilia Norge AS:
Periodisk kjøretøykontrollør, (PKK) BMW Drammen
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Møller Bil Oslo Vest:
Produksjonsleder
-
Opplysningsrådet for Veitrafikken:
Administrerende direktør
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
BilXtra Skøyen as avd Drammen:
Faglært Bilmekaniker
-
Billakkspesialisten AS:
Salgsrepresentant / Tekniker
-
Berg Auto AS:
PKK-kontrollør i Bærum
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Her kommer Lamborghinis SUV
Hittil har Lamborghini vært flinke til å utvikle Urus i skjul, men når den skal testes på verdens tøffeste racerbane, er det umulig å unngå paparazzis.
Det er over fem år siden Lamborghini viste frem sin konsept-SUV på bilutstillingen i Beijing, så de som tente på ideen den gang har nok for lengst kjøpt seg noe annet.
Men her er en bil i produksjonsdrakt knipset på og ved Nürburgring hvor den har fått bryne seg på verdens tøffeste racerbane. IN-skiltene indikerer at bilen hører hjemme i Ingolstadt, Audis hjemby, og Lamborghini sorterer under Audi i hierarkiet, så det er naturlig.
Stolte tradisjoner
Med en okse på panseret er det liten tvil om at bilen får egenskaper som er bedre tilpasset asfalt enn røft terreng. Men Lamborghini har lovet at den også skal mestre terreng gjennom ulike programmer som regulerer fjæring/demping samt kraftfordeling mellom aksler/hjul.
Betegnelsen Urus er utledet fra «urokse», og bilen skal bygges på VW-gruppens MLB-plattform som danner grunnlag for Audi Q7 og Bentley Bentayga, samt neste generasjon Cayenne og Touareg.
Bensin og hybrid
Under panseret vil Lamborghini legge VW-gruppens 4,0-liters twin turbo V8, som forventes å få en effekt på rundt 650 hestekrefter i Urus-utgaven.
Trolig dropper de diesel, siden det er lite etterspørsel etter det i viktige luksusbilmarkeder som Kina, Midtøsten, Russland og USA.
Men et ladbart alternativ med kombinasjonen bensin- og elmotor, ligger nok i kortene. Porsche har jo allerede utviklet et slikt alternativ i Panamera Turbo S E-hybrid, klart for bruk i Urus og neste generasjon Cayenne.
Den såkalte pre-produksjonen av Urus er i gang, men kunder som bestiller en bil må vente tålmodig til andre halvår 2018 før de får den utlevert.
Lamborghini forventer å selge rundt 3500 Uris i året. Synes du det høres beskjedent ut? Det tilsvarer omtrent deres totalvolum i dag.