-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Forlenget Evoque
Selv om salget er meget beskjedent i Norge, er nye Range Rover Evoque en av Land Rovers mest populære modeller globalt. Nå kan den få en avlegger.
Ifølge OFV ble det kun registrert 169 nye Land Rovere på norske skilter i 2020, hvorav Evoque utgjorde 14 eksemplarer. Et meget beskjedent antall.
Nå er Land Rover godt i gang med elektrifiseringen av sine modeller – samtlige er lansert som ladbare hybrider – så kanskje det kan medføre større etterspørsel.
Det våre fotografer har kommet over her er ikke en vanlig Evoque – noe du ser ved å ta en nærmere titt på bakdørene som er vesentlig bredere enn på standardutgaven.
Vi snakker altså om en modell med strukket akselavstand (LWB), og det kan bety en av to ting – enten en variant med tre seterader og inntil 7 seter, eller en spesialversjon for Kina.
Kineserne har jo en forkjærlighet for biler med god baksetekomfort, og når verdens største bilmarked ønsker seg spesialversjoner, så stiller bilprodusentene selvsagt velvillig opp
Dersom det er snakk om en 7-seter skal den fylle en ganske trang nisje mellom den ordinære Evoque og Range Rover Velar. Førstnevnte måler 437 cm mens Velar, med tre seterader, strekker seg 480 cm fra front- til bakfanger.
Prismessig er differansen større enn de 43 centimeterne skulle tilsi. Mens Evoque har en startpris på 667.000 kroner, må du opp i 832.000 for å få en Velar.
Ifølge britiske medier har det vært spekulert i en strukket Evoque siden modellen debuterte for snart ti år siden.
Den er aldri realisert, men derimot er det kommet spesialiteter som en 3-dørs utgave og en cabriolet, begge er borte etter generasjonsskiftet.
En 7-seter kunne gi mer mening som en direkte konkurrent til Mercedes GLB og Volkswagen Tiguan Allspace.