-
Delelagermedarbeider
Motorpool Handel AS
-
Daglig leder
Tellus Heistad AS
-
Daglig leder
Bilia Insignia
-
Salgssjef Bruktbil
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Servicetekniker
Preqas AS
-
Kvalitetssjef
Viking Kontroll AS
-
Daglig leder
Tellus Vestfold AS
-
Tekniker coach
Bilia Norge AS
-
CFO
Bilia Norge AS
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Daglig leder
Nardo Bil Ålesund AS:
-
Prosjektselger
Bolest AS
-
Bilteknisk konsulent
NAF Senter Kristiansand
-
Diagnosetekniker KIA
Bertel O. Steen Lørenskog
-
Mekaniker
Møller Bil Hvam
-
Fagtekniker
Møller Bil Hvam
-
Daglig leder
Egil Verne AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Mekaniker
RøhneSelmer AS
-
Teknisk Kontrollør
Viking Kontroll AS
-
Servicemarkedssjef Skoda og Volkswagen personbil
Autoria Ski AS:
-
Servicemekaniker
Palfinger Norge
-
Fagsjef analyse
Bilimportørenes Landsforening
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Forlenget Evoque
Selv om salget er meget beskjedent i Norge, er nye Range Rover Evoque en av Land Rovers mest populære modeller globalt. Nå kan den få en avlegger.
Ifølge OFV ble det kun registrert 169 nye Land Rovere på norske skilter i 2020, hvorav Evoque utgjorde 14 eksemplarer. Et meget beskjedent antall.
Nå er Land Rover godt i gang med elektrifiseringen av sine modeller – samtlige er lansert som ladbare hybrider – så kanskje det kan medføre større etterspørsel.
Det våre fotografer har kommet over her er ikke en vanlig Evoque – noe du ser ved å ta en nærmere titt på bakdørene som er vesentlig bredere enn på standardutgaven.
Vi snakker altså om en modell med strukket akselavstand (LWB), og det kan bety en av to ting – enten en variant med tre seterader og inntil 7 seter, eller en spesialversjon for Kina.
Kineserne har jo en forkjærlighet for biler med god baksetekomfort, og når verdens største bilmarked ønsker seg spesialversjoner, så stiller bilprodusentene selvsagt velvillig opp
Dersom det er snakk om en 7-seter skal den fylle en ganske trang nisje mellom den ordinære Evoque og Range Rover Velar. Førstnevnte måler 437 cm mens Velar, med tre seterader, strekker seg 480 cm fra front- til bakfanger.
Prismessig er differansen større enn de 43 centimeterne skulle tilsi. Mens Evoque har en startpris på 667.000 kroner, må du opp i 832.000 for å få en Velar.
Ifølge britiske medier har det vært spekulert i en strukket Evoque siden modellen debuterte for snart ti år siden.
Den er aldri realisert, men derimot er det kommet spesialiteter som en 3-dørs utgave og en cabriolet, begge er borte etter generasjonsskiftet.
En 7-seter kunne gi mer mening som en direkte konkurrent til Mercedes GLB og Volkswagen Tiguan Allspace.