-
Avdelingsleder/Teknisk leder
Last og Tank AS
-
Selger
NDS-Group AS
-
Account Manager
Arval AS
-
Daglig leder
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Økonomi- og administrasjonsansvarlig
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Kundeansvarlig/Key Account Manager
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Bilskadereparatør
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Mekaniker
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilberger
REDGO Norway AS avd Oslo
-
Bilansvarlig
Bertel O. Steen Lørenskog
-
Salgskonsulent Næring
Toyota Romerike AS
-
Salgskonsulent
Porsche Center Son AS
-
Bilkontrollør
NAF senter Mastemyr
-
Innkjøpsansvarlig
Motor Part AS
-
Bilmekaniker
Sør Caravan AS
-
Mekaniker/tekniker
Birger N. Haug AS avd Asker og Bærum
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Gardermoen
-
Oppretter
Volmax
-
Bruktbilselger
Bertel O. Steen Vestfold AS
-
Næringsselger
RøhneSelmer AS
-
Digital innkjøper
Autoproff Norge AS
-
Digital selger
Autoproff Norge AS
-
Senterleder
NAF senter Stavanger
-
Mekaniker
Birger N. Haug Oslo
-
Teamleder
Birger N. Haug Oslo
-
Takstmann
AutoIn bilskadesenter AS
Forlenget Evoque
Selv om salget er meget beskjedent i Norge, er nye Range Rover Evoque en av Land Rovers mest populære modeller globalt. Nå kan den få en avlegger.
Ifølge OFV ble det kun registrert 169 nye Land Rovere på norske skilter i 2020, hvorav Evoque utgjorde 14 eksemplarer. Et meget beskjedent antall.
Nå er Land Rover godt i gang med elektrifiseringen av sine modeller – samtlige er lansert som ladbare hybrider – så kanskje det kan medføre større etterspørsel.
Det våre fotografer har kommet over her er ikke en vanlig Evoque – noe du ser ved å ta en nærmere titt på bakdørene som er vesentlig bredere enn på standardutgaven.
Vi snakker altså om en modell med strukket akselavstand (LWB), og det kan bety en av to ting – enten en variant med tre seterader og inntil 7 seter, eller en spesialversjon for Kina.
Kineserne har jo en forkjærlighet for biler med god baksetekomfort, og når verdens største bilmarked ønsker seg spesialversjoner, så stiller bilprodusentene selvsagt velvillig opp
Dersom det er snakk om en 7-seter skal den fylle en ganske trang nisje mellom den ordinære Evoque og Range Rover Velar. Førstnevnte måler 437 cm mens Velar, med tre seterader, strekker seg 480 cm fra front- til bakfanger.
Prismessig er differansen større enn de 43 centimeterne skulle tilsi. Mens Evoque har en startpris på 667.000 kroner, må du opp i 832.000 for å få en Velar.
Ifølge britiske medier har det vært spekulert i en strukket Evoque siden modellen debuterte for snart ti år siden.
Den er aldri realisert, men derimot er det kommet spesialiteter som en 3-dørs utgave og en cabriolet, begge er borte etter generasjonsskiftet.
En 7-seter kunne gi mer mening som en direkte konkurrent til Mercedes GLB og Volkswagen Tiguan Allspace.