-
Delelagermedarbeider
Motorpool Handel AS
-
Daglig leder
Tellus Heistad AS
-
Daglig leder
Bilia Insignia
-
Salgssjef Bruktbil
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Servicetekniker
Preqas AS
-
Kvalitetssjef
Viking Kontroll AS
-
Daglig leder
Tellus Vestfold AS
-
Tekniker coach
Bilia Norge AS
-
CFO
Bilia Norge AS
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Daglig leder
Nardo Bil Ålesund AS:
-
Prosjektselger
Bolest AS
-
Bilteknisk konsulent
NAF Senter Kristiansand
-
Diagnosetekniker KIA
Bertel O. Steen Lørenskog
-
Mekaniker
Møller Bil Hvam
-
Fagtekniker
Møller Bil Hvam
-
Daglig leder
Egil Verne AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Mekaniker
RøhneSelmer AS
-
Teknisk Kontrollør
Viking Kontroll AS
-
Servicemarkedssjef Skoda og Volkswagen personbil
Autoria Ski AS:
-
Servicemekaniker
Palfinger Norge
-
Fagsjef analyse
Bilimportørenes Landsforening
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Her kommer en ny Evoque
Land Rover er på veien med testutgaver av andre generasjon Evoque. Trolig rekker den så vidt å lande i Norge innen utløpet av 2018.
Den debuterte på Paris-utstillingen høsten 2010, og dermed er det på høy tid med et generasjonsskifte for Land Rovers mest solgte modell i Norge de siste årene.
Evoque fins jo også som cabriolet, og faktisk er det registrert 23 nye slike i Norge de siste to årene.
Men nå står den minste Range Rover-modellen foran et generasjonsskifte. Her er den knipset under testing ved fabrikken i England, og ifølge våre kilder kommer de første bilene til Norge helt på slutten av 2018.
Men ikke forvent noen revolusjon – oppskriften har vært så vellykket at nykommeren vil følge i fotsporene til dagens modell med hensyn til design.
Land Rover kan i stor grad takke Evoque for at de har gått fra nisje- til volumprodusent de siste årene. De seks årene den har vært på markedet har det årlige salget aldri vært under 100.000 biler.
Land Rover har nylig lansert ladbare utgaver av Range Rover og Range Rover Sport, og vi kan regne med at det samme blir tilfellet med Evoque når den kommer på markedet.
Trolig får den en rimeligere hybridløsning enn de andre Range Rover-modellene. Det spekuleres i en tresylindret 1,5-liter i kombinasjon med elmotor og 48 Volt arkitektur, men det er ikke sikkert denne løsningen er klar ved lanseringen.
Nye Evoque skal bygges på en modifisert utgave av D8-plattformen – den eneste i JLR-familien som er beregnet for forhjulsdrift og tverrstilte motorer.
Land Rover vil legge vekt på komfort og luksus slik at Evoque skal leve opp til rollen som en mini Range Rover.
Motorutrustningen blir ikke ulik dagens, med turbomatede Ingenium 2,0-litere for bensin og diesel. Effekten vil spenne fra cirka 150 til 300 hestekrefter.