Range Rover for veien

Tyske Lumma Design har allerede hentet frem et tuningsett til den nye generasjonen Range Rover som forvandler den fra offroader til en ren onroader.

Publisert

Det er ikke mer enn noen uker siden produksjonen av den fjerde generasjonen Range Rover ble startet, men allerede har tuningselskapene kastet seg over den for å se hva de kan gjøre.

Fordelen med den nye Range Roveren i så måte, er at den er betydelig lettere enn forgjengeren. Det gjør absolutt mulighetene til å gjøre noe med kjøreegenskapene langt større enn det som har vært tilfelle tidligere.

Aerodynamikkgutta fra Winterlingen har tatt arbeidet på alvor, og kittet de kaller CLR R, tar for seg store deler av bilen.

Foran har Range Roveren fått ny støtfanger og integrert spoiler, sammen med noen gedigne luftinntak i midten.

Nye rammer rundt LED-kjørelysene gjør ikke akkurat ansiktet påfallende diskré.

For virkelig å tydeliggjøre at dette er noe annet enn standardutgaven, har de også gitt grillen en redesign.

Karbonfiber
For ytterligere å øke prestasjonene og ikke minst det sportslige utseendet, har Lumma hentet fram ett helt nytt panser i karbonfiber, og du kan velge om du ønsker å vise alle at du har karbonpanser, eller få det lakkert i bilens farge.

Hele bilen har også blitt nesten fem centimeter bredere, takket være fete hjulbuer og sideskjørt som understreker bredden ytterligere.

Bak er også støtdemper og diffuser i karbon, det samme gjelder for rammene rundt eksosrørene og takspoileren.

Senket og med fete lisser
Du kan selvsagt ikke preparere en bil som dette uten å sørge for at hjulene står i stil. Lumma har derfor hentet frem et sett med spesialdesignede 22-tommers felger med gummi som måler 315/30.

Lumma har også tatt Range Rover langt nærmere bakken. Med nye fjærer og dempere er bilen senket 40 millimeter, noe som bidrar til å understreke at den nå virkelig er optimalisert for slett asfalt.

For å øke sportsligheten ytterligere har de hentet frem et nytt eksosanlegg, der lyden optimaliseres gjennom styringen av gassen.

Innvendig får også Range Roveren en oppdatering, med tofarget lær sammen med store mengder karbon og pedaler i aluminium.

Mer krefter
Nå er ikke Range Rovers femliters bensinmotor noen pusekatt i utgangspunktet. Men ny motorstyring løfter effekten fra 510 til 540 hestekrefter.

For de som føler dette ikke er tilstrekkelig, kommer det også en utgave med 560 hester.

Også de som velger diesel i sin Ranger Rover kan få hjelp fra Lumma – selv om dette ikke er klart enda.

Powered by Labrador CMS