-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

Kompakt crossover
Lexus inn i ny nisje
Lexus har i dag vist sin nye LBX – en kompakt crossover som er utviklet primært for Europa. Den kommer på markedet i 2024, men ikke til oss.
Nykommeren tilbys kun med hybrid drivlinje, og dermed er den ikke aktuell for Norge hvor elbilene står for rundt 80 prosent av markedet.
Typiske konkurrenter til den nye Lexus-modellen vil være Mini Countryman og Audi Q2, og førstnevnte gjør det bra i det norske markedet med 565 registreringer i årets fem første måneder, mens det kun er registrert 123 Q2, ifølge OFV.
LBX en forkortelse for Lexus Breakthrough Crossover, og den er basert på GA-B plattformen som også ligger under Toyotas minste SUV – Yaris Cross.
Bilen har en lengde på 419 centimeter, en bredde på 183 cm og en høyde på 155 cm over en akselavstand på 258 cm. Bagasjerommet har en kapasitet på 332 liter og den kan trekke tilhengere på inntil 750 kg.
Drivlinjen er som nevnt «selvladende» hybrid og kombinerer en tresylindret 1,5-liter med elmotor til en samlet effekt på 136 hestekrefter. Det skal sikre en akselerasjon til 100 km/t på 9,2 sekunder.
I tillegg til standardutgaven skal LBX selges i fire utstyrsnivåer med betegnelse Elegant, Relax, Emotion og Cool hvor materialvalg og detaljer utgjør forskjellen.
Europa blir viktigste marked for nykommeren som skal produseres i Japan fra sent 2023. Salget starter i Europa og andre utvalgte markeder fra tidlig 2024.