-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Hjelpearbeider
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger
-
Møller Bil Oslo Vest:
Leasingansvarlig/takserer
-
Møller Bil Oslo Vest:
Kundefrontmedarbeider
-
Nardo Bil AS:
Chief Operating Officer
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Møller Bil Rud:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Takserer
-
Møller Bil Bruktbilsenter Hvam:
Salgssjef/Plassjef
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Enger & Hedlund AS:
Key Account Manager
-
Porsche Center Son:
Avdelingsleder skadeverksted
-
Motor-Trade AS:
Salgssjef
-
Bilia Norge AS:
Resepsjonssjef
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Subaru på banen
På bilutstillingene i Tokyo og Los Angeles viste Subaru konseptbiler som indikerte at de har flere nye modeller på gang. Her er et par av dem tatt på kornet.
Vi beklager at ikke bildene holder den tekniske kvaliteten vi normalt formidler fra Carparazzi, men vi syns likevel det er verd å presentere dem siden dette er de første bildene vi har av nye Legacy og Outback under testing i Europa.
Sistnevnte er definitivt den mest populære utgaven hos oss.
SE: Legacy Concept
Ny Legacy debuterer i Japan neste vår, og vil nok deretter raskt finne veien til USA. Outback får vi kanskje se på en europeisk bilutstilling neste høst. Men ifølge den norske importøren trenger vi ikke rydde plass til modellene på vår lanseringskalender for 2014.
Selv om bilene er godt kamuflert kan vi se at stylingen er inspirert av WRX Concept som debuterte i våres, og som vi fikk se i produksjonsklar utgave i Los Angeles.
Viktige elementer er en rektangulær grill, coupé-aktig profil, C-formede baklykter, og doble eksosrør.
Symmetrisk firehjulsdrift forblir selvsagt standard slik tradisjonen er hos Legacy / Outback.
Når det gjelder motorer får trolig den japanske basisutgaven en firesylindret 2,5-liters boxer med 173 hestekrefter. Her hos oss er det mest aktuelt med diesel, og Subarus 2,0-liter med 150 hk er jo et meget godt alternativ.
En alternativ motor er 2,0-liters turbomotoren med 240 hester som tilbys i Forester. En hybrid drivlinje ligger også i kortene dersom Subaru skal nå sine uttalte mål om å redusere CO2-utslippene fra bilparken med 30 prosent innen midten av dette tiåret.
Sekstrinns manuell girkasse er standard, men CVT automatgir – Lineartonic på Subaru-språket – er også tilgjengelig.
Mens Legacy Concept ble vist i Los Angeles, sto Levorg Concept i Tokyo. I tillegg til ny Outback er dette en potensiell modell som står høyt på ønskelisten for den norske Subaru-organisasjonen.