-
Motor Forum Oslo AS:
Operativ Salgsleder Nybil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
Subaru på banen
På bilutstillingene i Tokyo og Los Angeles viste Subaru konseptbiler som indikerte at de har flere nye modeller på gang. Her er et par av dem tatt på kornet.
Vi beklager at ikke bildene holder den tekniske kvaliteten vi normalt formidler fra Carparazzi, men vi syns likevel det er verd å presentere dem siden dette er de første bildene vi har av nye Legacy og Outback under testing i Europa.
Sistnevnte er definitivt den mest populære utgaven hos oss.
SE: Legacy Concept
Ny Legacy debuterer i Japan neste vår, og vil nok deretter raskt finne veien til USA. Outback får vi kanskje se på en europeisk bilutstilling neste høst. Men ifølge den norske importøren trenger vi ikke rydde plass til modellene på vår lanseringskalender for 2014.
Selv om bilene er godt kamuflert kan vi se at stylingen er inspirert av WRX Concept som debuterte i våres, og som vi fikk se i produksjonsklar utgave i Los Angeles.
Viktige elementer er en rektangulær grill, coupé-aktig profil, C-formede baklykter, og doble eksosrør.
Symmetrisk firehjulsdrift forblir selvsagt standard slik tradisjonen er hos Legacy / Outback.
Når det gjelder motorer får trolig den japanske basisutgaven en firesylindret 2,5-liters boxer med 173 hestekrefter. Her hos oss er det mest aktuelt med diesel, og Subarus 2,0-liter med 150 hk er jo et meget godt alternativ.
En alternativ motor er 2,0-liters turbomotoren med 240 hester som tilbys i Forester. En hybrid drivlinje ligger også i kortene dersom Subaru skal nå sine uttalte mål om å redusere CO2-utslippene fra bilparken med 30 prosent innen midten av dette tiåret.
Sekstrinns manuell girkasse er standard, men CVT automatgir – Lineartonic på Subaru-språket – er også tilgjengelig.
Mens Legacy Concept ble vist i Los Angeles, sto Levorg Concept i Tokyo. I tillegg til ny Outback er dette en potensiell modell som står høyt på ønskelisten for den norske Subaru-organisasjonen.