-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Lotus nødbremser ny modell
To måneder er det siden Proton, den malayiske hovedeieren av Lotus, ansatte ny toppsjef på den engelske sportsbil-fabrikken. Nå fortelles det fra fabrikken at utviklingen av M250 har bråstoppet. Terry Playle, den nye generalen, har beordret en fullstendig nydesign av modellen.


Lotus går i tenkeboksen og stopper M250
Lotus går i tenkeboksen og stopper M250
Men grunnen er vel kanskje positiv. Lotus er nå i gang med en prosess som vil resultere i en fullstendig ny struktur, men meget høyere produksjon, globalt nærvær (hvilket også vil si seriøs markedsføring i USA) og et tettere samarbeid med morselskapet i Malaysia.
For eksempel er det snakk om en stål-karosseri sportsbil som vil bli bygget hos Proton i kanskje så meget som 50.000 eksemplarer årlig. Og når det gjelder M250 – extrem/mager-utgaven av Elise, så ønsker man å gjøre den spisbar for hele verden, ikke bare for UK som den først var ment for. Med andre ord: debut, ikke før i 2004.
Lotus selv skal deles opp i tre divisjoner. Konsulentvirksomhet, som de driver i dag, produksjon, som de driver i dag og forhandler-utvikling – som er nytt. En egen gruppe skal hjelpe andre i å utvikle forhandler program og –relasjoner sammen med marketing-program.
Dagens Lotus har ca. 1700 ansatte etter at de måtte permittere folk for en stund siden. I fjor fremstilte de 2.900 biler, det vil øke til ca. 6.000 i år som Opel Speedster er på gang. Den bygges for øvrig på en ny fabrikk som har kapasitet for 10.000 biler i året. Og Terry Playle selv antyder at med et skikkelig USA program burde ikke 15.000 biler pr år være så langt unna.