-
Bertel O. Steen AS:
Salgssjef Mercedes-Benz Minibuss
-
Jensen & Scheele AS:
Plassjef, Jensen & Scheele
-
Jensen & Scheele Bil AS:
Bruktbilansvarlig, Jensen & Scheele
-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Lotus nødbremser ny modell
To måneder er det siden Proton, den malayiske hovedeieren av Lotus, ansatte ny toppsjef på den engelske sportsbil-fabrikken. Nå fortelles det fra fabrikken at utviklingen av M250 har bråstoppet. Terry Playle, den nye generalen, har beordret en fullstendig nydesign av modellen.
Lotus går i tenkeboksen og stopper M250
Lotus går i tenkeboksen og stopper M250
Men grunnen er vel kanskje positiv. Lotus er nå i gang med en prosess som vil resultere i en fullstendig ny struktur, men meget høyere produksjon, globalt nærvær (hvilket også vil si seriøs markedsføring i USA) og et tettere samarbeid med morselskapet i Malaysia.
For eksempel er det snakk om en stål-karosseri sportsbil som vil bli bygget hos Proton i kanskje så meget som 50.000 eksemplarer årlig. Og når det gjelder M250 – extrem/mager-utgaven av Elise, så ønsker man å gjøre den spisbar for hele verden, ikke bare for UK som den først var ment for. Med andre ord: debut, ikke før i 2004.
Lotus selv skal deles opp i tre divisjoner. Konsulentvirksomhet, som de driver i dag, produksjon, som de driver i dag og forhandler-utvikling – som er nytt. En egen gruppe skal hjelpe andre i å utvikle forhandler program og –relasjoner sammen med marketing-program.
Dagens Lotus har ca. 1700 ansatte etter at de måtte permittere folk for en stund siden. I fjor fremstilte de 2.900 biler, det vil øke til ca. 6.000 i år som Opel Speedster er på gang. Den bygges for øvrig på en ny fabrikk som har kapasitet for 10.000 biler i året. Og Terry Playle selv antyder at med et skikkelig USA program burde ikke 15.000 biler pr år være så langt unna.