-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Lotus nødbremser ny modell
To måneder er det siden Proton, den malayiske hovedeieren av Lotus, ansatte ny toppsjef på den engelske sportsbil-fabrikken. Nå fortelles det fra fabrikken at utviklingen av M250 har bråstoppet. Terry Playle, den nye generalen, har beordret en fullstendig nydesign av modellen.
Men grunnen er vel kanskje positiv. Lotus er nå i gang med en prosess som vil resultere i en fullstendig ny struktur, men meget høyere produksjon, globalt nærvær (hvilket også vil si seriøs markedsføring i USA) og et tettere samarbeid med morselskapet i Malaysia.
For eksempel er det snakk om en stål-karosseri sportsbil som vil bli bygget hos Proton i kanskje så meget som 50.000 eksemplarer årlig. Og når det gjelder M250 – extrem/mager-utgaven av Elise, så ønsker man å gjøre den spisbar for hele verden, ikke bare for UK som den først var ment for. Med andre ord: debut, ikke før i 2004.
Lotus selv skal deles opp i tre divisjoner. Konsulentvirksomhet, som de driver i dag, produksjon, som de driver i dag og forhandler-utvikling – som er nytt. En egen gruppe skal hjelpe andre i å utvikle forhandler program og –relasjoner sammen med marketing-program.
Dagens Lotus har ca. 1700 ansatte etter at de måtte permittere folk for en stund siden. I fjor fremstilte de 2.900 biler, det vil øke til ca. 6.000 i år som Opel Speedster er på gang. Den bygges for øvrig på en ny fabrikk som har kapasitet for 10.000 biler i året. Og Terry Playle selv antyder at med et skikkelig USA program burde ikke 15.000 biler pr år være så langt unna.