-
Bilia Norge AS:
Salgsleder, Mini Skøyen
-
Motor Forum Ålesund:
Ettermarkedsleder
-
Møller Bil Asker og Bærum:
Bruktbilselger
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Møller Bil Oslo Vest Volkswagen:
Fagtekniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Customer Experience Manager
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Lotus snart på banen
I helgen debuterte Lotus banebil i sitt første bakkeløp. Neste sommer kan du skaffe deg et eksemplar.
Det er en lettvekter på ca 650kg basert på Elise Lotus presenterer som sin Circuit Car. Bilen skal produseres i et antall av ca 100 i året og er kun ment for bruk på baner. I midten av 2006 skal den være leveringsklar, og debuten fant sted i bakkeløpet Shelsley Walsh Hill Climb sist helg hvor bilen ble rattet av utviklingssjef Tony Shute.
Bilens aluminiumschassis er kledd med et karosseri i komposittmaterialer slik at det er enkelt å strippe den for å kunne foreta innstillinger og justeringer. 1,8-liters motoren fra Toyota kan leveres i to forskjellige utførelser, en normalt pustende og en kompressormatet. Førstnevnte yter 190hk med et dreiemoment på 181Nm mens kompressorutgaven byr på 243hk / 236Nm. Det tilsvarer 373hk pr tonn.
En 6-trinns tettsteget gearkasse sørger for å overføre kreftene til drivhjulene. ABS-bremser med servohjelp skal besørge stoppegenskapene. Lotus har fått hjelp av AP Racing til 4-kanals calipere mens Brembo leverer skivene med en diameter på 282mm og en tykkelse på 26mm.
Lotus antyder en prislapp på ca 25.000 pund på hjemmebane for den rimeligste varianten.