Maserati Grecale
Foto: S. Baldauf / SB-Medien©
Maserati Grecale
Foto: S. Baldauf / SB-Medien©
Maserati Grecale
Foto: S. Baldauf / SB-Medien©
Maserati Grecale
Foto: S. Baldauf / SB-Medien©
Maserati Grecale
Foto: S. Baldauf / SB-Medien©
Maserati Grecale
Foto: S. Baldauf / SB-Medien©
Maserati Grecale
Foto: S. Baldauf / SB-Medien©
Maserati Grecale
Foto: S. Baldauf / SB-Medien©
Maserati Grecale
Foto: S. Baldauf / SB-Medien©
Maserati Grecale
Foto: S. Baldauf / SB-Medien©
Maserati Grecale
Foto: S. Baldauf / SB-Medien©
Maserati Grecale
Foto: S. Baldauf / SB-Medien©
Maserati Grecale
Foto: S. Baldauf / SB-Medien©
Maserati Grecale
Foto: S. Baldauf / SB-Medien©

Grecale kommer med våren

Også Maserati sliter med leveringsproblemer, men nå lover de at Grecale kommer i løpet av våren.

Publisert Sist oppdatert

Den offisielle lanseringen skulle egentlig vært avholdt i november, men som de fleste bilprodusenter sliter også Stellantis-gruppens luksusmerke med å skaffe nok komponenter fra sine underleverandører.

Grecale blir lillebror til den eksisterende Levante og deler plattform med Alfa Romeo Stelvio, den såkalte Giorgio-plattformen som debuterte med Giulia.

Prototyper av Grecale har vært på veien en stund, og nå har Maserati bekreftet at den skal vises i produksjonsdrakt i løpet av våren.

Mens Stelvio i Quadrifoglio-versjon har en 2,9-liters V6 på 510 hestekrefter, er det ventet at Grecale skal tilbys med en 3,0-liter på drøye 600 hk. I sportsbilen MC20 yter denne 621 hester, men den kan enkelt tilpasse ulike styrkegrader.

En elektrisk drivlinje ligger også i planene, men det drøyer antagelig et par år før denne er klar for lansering og trolig skal den bygges på en av de nye plattformene som er under utvikling hos Stellantis.

På disse ferske spionbildene får vi før første gang et blikk av interiøret siden våre fotografer benyttet tiden godt mens testpilotene tok en lang lunsj. Legg merke til at girvelgeren er plassert som knapper nederst på infotainment-skjermen. Det er vel en ny vri?

Powered by Labrador CMS