-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Presens og futurum
Mazda avslører hva som blir å finne hos dem på den kommende Tokyo-utstillingen. Her blir det volumselgere og drømmebiler i skjønn forening.
HER FINNER DU ALLE NYHETENE FRA TOKYO
En viktig lansering blir den av Atenza – hos oss bedre kjent som Mazda6, og nylig lansert i Europa-drakt på Frankfurt-utstillingen. Den kommer også til Tokyo i tre forskjellige innpakninger – som sedan, kombikupé og stasjonsvogn. Men der bærer den altså betegnelsen Atenza.
Mazda5 (Europa-navn) blir vist i en spesialutgave som Premacy Hydrogen RE Hybrid for å demonstrere at alternative drivlinjer også står på programmet hos Mazda. Her sitter en rotasjonsmotor med Mazdas avanserte system for hydrogen som forbrennes for å levere strøm til el-motoren.
Vi har kjørt med hydrogen på norsk jord
Grønnere
Som tema for sin stand har Mazda valgt Bærekraftig Zoom-Zoom. Med det vil de forsøke å overtale oss om at fremtidige produkter, som i større grad skal ta hensyn til miljøet, ikke nødvendigvis trenger å være kjedelige.
Mazda6 har du allerede fått vite en del om, og selv om bilen ikke kommer på markedet før våren 2008, skal vi har vår første prøvetur med et eksemplar allerede neste uke.
Det skal vi komme tilbake til, både her på BilNorge.no og i messeutgaven av Bil som vi nå er i god gang med å produsere.
Atmosfære
Taiki (japansk for atmosfære) er en ny konseptbil, og den følger i sporene til spennende navn som Nagare, Ryuga og Hakaze.
Hakaze sto på årets Genève-utstilling
Som fjerde konsept i serien kombinerer den designlinjene fra Nagare (flytende) med mer konkret teknikk, som neste generasjon rotasjonsmotor og perfeksjonert aerodynamikk.
Dermed gir den oppskriften på en fremtidig sportsbil med motor framme og drivhjul bak. En ny RX-modell
Her kan en nyutviklet Renesis-motor (16X) få plass – en motor som setter nye standarder med hensyn til utslipp og kjøreglede. Oppskriften er som skapt for en 2-seter med motor framme og drift på bakhjulene hvor aerodynamikk er brukt i utstrakt grad for å få frem det beste i bilen.
Vi får sikkert vite mer når vi besøker Tokyo i slutten av måneden.