-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Mazda røper ny CX-8
Mazda har hatt stor suksess med sine SUV-modeller i Norge og ellers i verden. Nå røper de at en ny modell er på gang, foreløpig kun for hjemmemarkedet.

I sine første leveår la Mazda CX-5 beslag på øverste trinn på den norske SUV-statistikken, og den er fortsatt blant de mest solgte biler i segmentet.
For to år siden kom lillebror CX-3 på markedet, og denne har posisjonert seg like bak storebror på statistikken som Mazdas nest mest solgte modell.
Men noen ønsker seg mer plass, og da kan nyheten som snart dukker opp i Japan være et interessant alternativ. Der skal de nemlig om kort tid lansere CX-8, en ny modell med tre seterader.
Mazda har allerede en 7-seter i programmet, men CX-9 er i stor grad skreddersydd for det amerikanske markedet og er dermed for stor for Japan og Europa.
Nye CX-8 måler 490 x 184 x 173 cm og er med det 115 mm kortere, 129 mm smalere og 17 mm lavere enn CX-9. Akselavstanden på rause 293 cm er den samme for begge.
I Japan skal CX-8 tilbys med ulike konfigurasjoner, hvor man kan velge to separate seter i stedet for sofa i andre seterad og dermed få en komfortabel 6-seter. Mazda lover plass og komfort nok for voksne i rad tre.
Bilen skal selges med 2,2-liters dieselmotor og sekstrinns automatkasse. Motoreffekt er ikke oppgitt, men samme drivlinje i CX-5 byr på inntil 175 hestekrefter og et dreiemoment på 420 Newtonmeter.
Etter at flerbruksbilen Mazda5 ble tatt av programmet i 2015 kan det kanskje være mulig å selge en 7-seters SUV i Europa? Vi er sikre på at Mazda gjør noen vurderinger, med diesel og automat er i alle fall ikke drivlinjen noen hindring for vårt kontinent.
Dessverre har ikke Mazda publisert noen bilder foreløpig, men du får en god indikasjon ved å studere nye Mazda CX-5 og storebror CX-9.