Renault Megane Sedan
Renault Megane Sedan
Renault Megane Sedan
Renault Megane Sedan
Renault Megane Sedan
Renault Megane Sedan
Renault Megane Sedan
Renault Megane Sedan
Renault Megane Sedan
Renault Megane Sedan
Renault Megane Sedan
Renault Megane Sedan
Renault Megane Sedan
Renault Megane Sedan
Renault Megane Sedan
Renault Megane Sedan
Renault Megane Sedan
Renault Megane Sedan
Renault Megane Sedan

Megane øker utvalget

Noen land kommer til å kalle den Megane Grand Coupé, men egentlig heter den Megane Sedan. Som alle Meganer er den produsert i Tyrkia.

Publisert Sist oppdatert

Det er et eller annet med bakruten her som tyder på at designerne ikke vil bli veldig lei seg, dersom du oppfatter den som en av deltakerne i den nye fire-dørs sports coupé-klassen. Når du i tillegg tar med det brede panorama-glasstaket, blir virkningen virkelig god.

Men Renault selv kaller den ganske lakonisk Megane Sedan, og som en sedan i dette segmentet er det tvilsomt om denne kommer til å få adresse Norge.

Tyrkia og Finland er glade i sedaner, noen i Italia kanskje, men ellers må du innover i det gamle Øst-Europa for å finne de skikkelige markedene for slike biler.

Bilens Sedan-spesialiteter omfatter blant annet et bagasjerom på 508 liter, lokket åpnes av gester. Baksetet påstås å ha segment-bredderekord.

Ellers er det kjente Megane-trekk gjennom det hele. Ikke minst en virkelig hi-tech førerplass, der det virkelig går an å finne frem til funksjonene. Og en ganske overlegen samling assistentsystemer.

Komfortsystemene skal heller ikke glemmes bort, de er her og der på høyde med den såkalte premiumklassen.

Spesifikasjonene kommer naturlig nok til å variere fra marked til marked, og siden Norge nok ikke er der kan vi jo bare minne på alt den vanlige Meganen har å by på.

Og snart kommer den nye stasjonsvognen for de som vil ha ekstra god plass til pikkpakk.

Men selv om vi må unnvære denne, enten den blir Grand Coupé eller Sedan, minner den oss på hvor vital Renault er i sin modell-utvikling for tiden.

Powered by Labrador CMS