-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Elektrifisert Mercedes
Her er de første bildene av en fremtidig eldrevet Mercedes SUV. Den blir medlem av en omfattende familie.
Det er bare å venne seg til tanken – innen fem år har Mercedes en stor familie med elbiler, og de forventer at disse kan utgjøre så mye som 25 prosent av alle nye biler med stjerne.
EVA heter plattformen de skal bygges på, med bakhjulsdrift som standard og firehjulsdrift som opsjon i de større modellene.
Plattformen er dimensjonert for batteripakker på inntil 400 kg, og Mercedes har sikret seg egne batterifabrikker slik at de skal slippe å være avhengig av underleverandører – en del av en tung investering som så langt har beløpet seg til milliarder av euro.
Les også: 20 nye elbiler (minst) innen 2020
Mange størrelser
Vi vet at den første EQ-modellen blir en SUV i C-segmentet. Den skal på markedet i 2019, og Mercedes-importør Bertel O. Steen har allerede begynt å ta imot reservasjoner mot et depositum på kr 20.019.
Bilen på bildene er en SUV som i størrelse ligger et sted mellom GLE og GLS – ikke ulikt Audi e-tron som nylig var på Norgesbesøk, og i så fall et nummer eller to større enn Jaguar I-Pace som flere nå er i ferd med å skrive kontrakt på.
I kraftigste versjon kan den få en motor på 300 kW (408 hk) på bakhjulene og inntil 150 kW på forhjulene. Det spekuleres i priser på nivå med toppmodellene fra Tesla, altså rundt en million kroner i elbilparadiset Norge.
Vi ser at dette er en tidlig prototyp på batteripakkene som er godt synlige under bilen. Slik vil det garantert ikke se ut på produksjonsmodellen som bygges på en dedikert plattform.