-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Bilia Norge AS:
Salgsleder, Mini Skøyen
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
Paris-flip fra Mercedes
Mercedes skal også vise en drøm i Paris.
Når Mercedes-Benz viser en konseptbil som heter noe med F til fornavn, F 700 fra Frankfurt i fjor er vel den ferskeste, mener de alvor. Da er det Forskningsauto det dreier seg om, en bil som på en eller annen måte skal kunne brukes i videre utviklingsarbeide.
Når de bare setter navn på en konseptbil er det i mye større grad en ren flip. Men når vi ser bildene av Paris-konseptet er det nesten så vi kunne ønske at dette var alvor. At den hadde vært kalt for eksempel Vision et eller annet. For Vision betyr at dette blir produksjon om bare noen måneder.
Men denne heter bare Fascination og de påstår at det er en ren drømmebil. Men da er dette en drøm mange skulle ønske ble virkelig. Det vi sannsynligvis ser her er fronten til neste års nye E-klasse, men det som følger videre bakover er enda mer spennende.
En profil som en kupé-utgave av en stasjonsvogn, der også B-stolpen mangler for å gi den et slikkellig speisa utseende. Taket faller mye mer enn det gjør på en vanlig stasjonsvogn, men ikke nok til at denne leker kupé.
Egentlig er vel dette i mye større grad en Shooting Brake enn Audis konsept på Tokyo for tre år siden var. Shooting Brake er et engelsk uttrykk som egentlig antydet en stasjonsvogn med en svært sportslig undertone.
Sportslig finner vi her, i massevis, men vi finner også masse komfort innenfor den sjenerøse akselavstanden på 276 cm. Tre og skinn og elegant bruk av metaller preger interiøret der en massiv midtkonsoll holder de fire enkelt-setene fra hverandre.
Også bagasjerommet er kledd i edle tresorter og antyder vel mer Louis Vuitton-kofferter enn varer fra Byggmaker. Spesielt når man ser at man kan slå ut et bord med røykfarget glassplate – det smaker av picnic på et elevert nivå.
Bilen måler 481 cm i lengden, men bare 178 i bredden. Meget fornuftig, la oss håpe bilene begynner å bli smalere igjen – det er bredden og ikke lengden som avgjør hvor smidig en bil er. Høyden er 141 – så det burde ikke være problematisk å brekke seg inn her.
Mercedes-Benz har nettopp fått ny designsjef. Dersom dette er den nye håndskriften derfra skal Gordon Wagener få masse applaus fremover.