-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

Xpengs nye merke
Strømlinjevindunder: Mona
Xpeng gir oss stadig nye detaljer om det nye merket de skal lansere: Mona. Nå er hun verdens mest strømlinjede masseproduserte.
Det kan selvfølgelig diskuteres hvor masseprodusert Mona er.
Kinesisk presse regnet med at hun skulle vært presentert i uken som gikk – men det ble hun ikke.
I stedet har Xpeng avslørt enda noen detaljer om henne.
Det mest interessante for folk som forsøker å holde orden på kinesiske bilindustri, er at hun åpenbart skal hete Mona allikevel, og ikke Xpeng Mona.
Mona M03 er den korrekte måten å snakke til henne på.
Verdens laveste cd?
For oss andre er det litt mer spennende at på Weymo ble hun utnevnt til verdens mest osv. med en luftmotstandskoeffisient på 0,194.
Det sier ikke så mye før du også kjenner frontarealet, men Xpeng antyder at sammenliknet med normale verdier, betyr en 0.085 reduksjon i koeffisienten 15 % lavere energiforbruk. Eller i klartekst: 60 kilometer større rekkevidde når man sammenlikner like med like.
En litt uklar beskrivelse av aerodynamiske finesser snakker bl.a. om et meter langt aktivt luftinntak fra grillen, plater som styrer luftstrømmen bak, felger med liten luftmotstand og «pneumatisk strømlinjet» anderumpe.
Ta også med at vekten er forholdsvis lav – fra 1631 kg til 1739 kg avhengig av modell, men batterikapasitet har de ikke fortalt om.
2815 mm akselavstand og utvendige mål på 4780 x 1896 x 1445 mm gjør den til den minste bilen i Xpeng-slekten.
Det eneste som sies om eksport er slagord på reklameplakater: «For å fremme KI-motoriserte smarte elbiler over hele verden».