-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Bilskadereparatør
-
Norwegian Mobility Group:
Administrerende direktør
-
Motor Forum AS, Larvik:
Daglig leder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Høvik
-
Bilia X:
Delelageransvarlig, Xpeng Lørenskog
-
Bilia X:
Regionsjef, Servicemarked Bilia X
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Ganddal:
Nybilselger
-
Toyota Bilia:
Servicemarkedssjef, Toyota Seljord
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer

Xpengs nye merke
Strømlinjevindunder: Mona
Xpeng gir oss stadig nye detaljer om det nye merket de skal lansere: Mona. Nå er hun verdens mest strømlinjede masseproduserte.
Det kan selvfølgelig diskuteres hvor masseprodusert Mona er.
Kinesisk presse regnet med at hun skulle vært presentert i uken som gikk – men det ble hun ikke.
I stedet har Xpeng avslørt enda noen detaljer om henne.
Det mest interessante for folk som forsøker å holde orden på kinesiske bilindustri, er at hun åpenbart skal hete Mona allikevel, og ikke Xpeng Mona.
Mona M03 er den korrekte måten å snakke til henne på.
Verdens laveste cd?
For oss andre er det litt mer spennende at på Weymo ble hun utnevnt til verdens mest osv. med en luftmotstandskoeffisient på 0,194.
Det sier ikke så mye før du også kjenner frontarealet, men Xpeng antyder at sammenliknet med normale verdier, betyr en 0.085 reduksjon i koeffisienten 15 % lavere energiforbruk. Eller i klartekst: 60 kilometer større rekkevidde når man sammenlikner like med like.
En litt uklar beskrivelse av aerodynamiske finesser snakker bl.a. om et meter langt aktivt luftinntak fra grillen, plater som styrer luftstrømmen bak, felger med liten luftmotstand og «pneumatisk strømlinjet» anderumpe.
Ta også med at vekten er forholdsvis lav – fra 1631 kg til 1739 kg avhengig av modell, men batterikapasitet har de ikke fortalt om.
2815 mm akselavstand og utvendige mål på 4780 x 1896 x 1445 mm gjør den til den minste bilen i Xpeng-slekten.
Det eneste som sies om eksport er slagord på reklameplakater: «For å fremme KI-motoriserte smarte elbiler over hele verden».