-
Nardo Bil AS:
Chief Operating Officer
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Møller Bil Rud:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Takserer
-
Møller Bil Bruktbilsenter Hvam:
Salgssjef/Plassjef
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Lakkleder/lakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Møller Bil Hamar:
Nybilselger
-
Møller Bil Hamar:
Salgstrainee/Juniorselger
-
Enger & Hedlund AS:
Key Account Manager
-
Porsche Center Son:
Avdelingsleder skadeverksted
-
Motor-Trade AS:
Salgssjef
-
Bilia Norge AS:
Resepsjonssjef
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Forsmak på Subarus første elbil
Mens de fleste europeiske bilprodusenter er på lufta med elbiler, går det litt tregere i Japan. Men nå begynner de i alle fall å røre på seg.
Nå skal vi selvsagt ikke ta alle japanske selskaper under én kam – Nissan var jo meget tidlig ute, og man kan vel godt kalle Leaf den første elbilen med appell for andre enn de spesielt interesserte.
De koreanske merkene, Hyundai og Kina kom raskt på banen med sine modeller, og deres andre-generasjons elbiler som nylig er lansert er blant de mest avanserte på markedet med blant annet 800-volts arkitektur som gir mulighet for ekspress-lading på Porsche-nivå.
Toyota viste nylig sin konseptbil med den fengende betegnelsen bz4X, og nå er det Subaru som kommer med de første hint om sin.
Subaru har gitt bilen en betegnelse – Solterra – som blir lett å huske, i alle fall om du kan litt latin, for her er både sol og jord inne i bildet, og det er jo elementer fremtidens biler viser større respekt for enn gårsdagens fossildrevne.
Bilen skal bygges på den nye e-Subaru Global Platform som er utviklet i samarbeid med Toyota og tilsvarer deres e-TNGA, med unntak av betegnelsen.
Solterra blir også en SUV i C-segmentet, så den blir neppe veldig ulik Toyota-fetteren i format og utforming.
Subaru forteller at de blant annet har bidratt med sin kunnskap med hensyn til firehjulsdrift mens Toyota har øst av sin kunnskap med hensyn til elektrifisering.
Solterra blir en del av Subarus line-up sammen med Outback, Forester og XV og kommer i salg fra midten av 2022 i alle viktige markeder – som Japan, USA, Canada, Europa og Kina.