-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Bruktbilselger
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Møller Bil Etterstad:
Markedssjef
-
Bilia Norge AS:
Periodisk kjøretøykontrollør, (PKK) BMW Drammen
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Møller Bil Oslo Vest:
Produksjonsleder
-
Opplysningsrådet for Veitrafikken:
Administrerende direktør
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
BilXtra Skøyen as avd Drammen:
Faglært Bilmekaniker
-
Billakkspesialisten AS:
Salgsrepresentant / Tekniker
-
Berg Auto AS:
PKK-kontrollør i Bærum
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Forsmak på Subarus første elbil
Mens de fleste europeiske bilprodusenter er på lufta med elbiler, går det litt tregere i Japan. Men nå begynner de i alle fall å røre på seg.
Nå skal vi selvsagt ikke ta alle japanske selskaper under én kam – Nissan var jo meget tidlig ute, og man kan vel godt kalle Leaf den første elbilen med appell for andre enn de spesielt interesserte.
De koreanske merkene, Hyundai og Kina kom raskt på banen med sine modeller, og deres andre-generasjons elbiler som nylig er lansert er blant de mest avanserte på markedet med blant annet 800-volts arkitektur som gir mulighet for ekspress-lading på Porsche-nivå.
Toyota viste nylig sin konseptbil med den fengende betegnelsen bz4X, og nå er det Subaru som kommer med de første hint om sin.
Subaru har gitt bilen en betegnelse – Solterra – som blir lett å huske, i alle fall om du kan litt latin, for her er både sol og jord inne i bildet, og det er jo elementer fremtidens biler viser større respekt for enn gårsdagens fossildrevne.
Bilen skal bygges på den nye e-Subaru Global Platform som er utviklet i samarbeid med Toyota og tilsvarer deres e-TNGA, med unntak av betegnelsen.
Solterra blir også en SUV i C-segmentet, så den blir neppe veldig ulik Toyota-fetteren i format og utforming.
Subaru forteller at de blant annet har bidratt med sin kunnskap med hensyn til firehjulsdrift mens Toyota har øst av sin kunnskap med hensyn til elektrifisering.
Solterra blir en del av Subarus line-up sammen med Outback, Forester og XV og kommer i salg fra midten av 2022 i alle viktige markeder – som Japan, USA, Canada, Europa og Kina.