-
Bruktbilselger
Møller Bil AS
-
Servicetekniker med salgsteft
Flex1one AS
-
Driftsansvarlig
Atracco Agder
-
Selger
Renault Trucks
-
Bilkontrollør
NAF Senter Sandvika
-
Direktør
Bilimportørenes Landsforening
-
Biltester
NAF Senter Mosjøen
-
Bilkontrollør
NAF Senter Levanger
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Senterleder
NAF Senter Kongsberg
-
Kundemottaker
NAF Senter Oslo
-
Kundemottaker
NAF Senter Hamar
-
Dekkmontør/Hjulutruster
DekkCenteret Oslo AS
-
Delemedarbeider
Nellemann Machinery AS
-
Servicemarkedssjef
Nellemann Machinery AS
-
Tekniker Bentley
XPND Automotive AS
-
Bilselger
Berg Auto AS
-
Bilmekaniker
Motorpool Handel AS
-
Servicetekniker
Preqas AS

Rocks blir gateramp
Opels e-xtreme Ami
Opel viste den så vidt frem på bilutstillingen i München i høst. Men i så kort tid at da vi åpnet øynene igjen, var den forsvunnet. Nå skal imidlertid Opel Rocks på ny turné og fortelle verden at i Rüsselsheim sitter det noen ganske rampete bilbyggere.
Det er nok en gang Citroëns snille Ami som er knadd. Da den endte hos italienerne ble den selvfølgelig modifisert om til en dolce vita-type strandbil.
Hos tyskerne er den derimot blitt en ekstrem freestyle/skate-bil med gatekred.
Nå er det ikke Opels designere som har stått for det hele. Bilen er faktisk resultatet av en bønn til Opel-menigheten der ute om å hjelpe til.
#OpelDesignHack het øvelsen, en challenge som skulle ende i en konseptbil.
“You design it, we build it” var mottoet.
Her kommer jeg!
Stor spoiler, ekstra lys, et skikkelig bur i fall det blir litt off-roading på St. Hans Haugen – det er ting man legger merke til.
Men først og fremst de prominente hjulene som stikker et par meter utenfor biler, og gir et skikkelig offroad-preg. Sammen med de minimale skjermene som er der for å antyde at her spares det vekt. (Akkurat det er jeg ikke så sikker på, men de gir jo et slags signal).
Når du vet mer om dem forstår du også at de er der for å snakke høyt om progressiv teknologi. De er nemlig 3D-printet i PA12, en ganske avansert nylon-blanding.
Det er ganske hyggelig at Opel gikk til chassis-spesialisten H&R også, for å gi opphengningen i alle hjørner et virkelig proft uttrykk.
En liten turbo og heftigere eksos harr vært prikken over i’en – men sånt er dessverre ønsketenking i denne delen av bilverdenen.