-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Bilskadereparatør
-
Norwegian Mobility Group:
Administrerende direktør
-
Motor Forum AS, Larvik:
Daglig leder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Høvik
-
Bilia X:
Delelageransvarlig, Xpeng Lørenskog
-
Bilia X:
Regionsjef, Servicemarked Bilia X
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Ganddal:
Nybilselger
-
Toyota Bilia:
Servicemarkedssjef, Toyota Seljord
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Slik blir neste Mini
Vi har sett den på spionbilder og som konsept, men nå slipper BMW ytterligere detaljer om neste generasjon Mini.
Den skal debutere samtidig i Los Angeles og Tokyo i slutten av november, men du trenger ikke vente så lenge med å tilegne deg det meste av kunnskap om bilen som er tredje generasjon Mini siden BMW-regimet blåste nytt liv i merket.
Mini Vision Concept som vi omtalte i juli gir en god indikasjon på hvordan den endelige bilen vil se ut, og i tillegg bringer vi her nye spionbilder av en stadig mindre kamuflert bil under testing.
Ny plattform
Nye Mini blir første modell ut på BMWs nye plattform for forhjulsdrevne biler, kalt UKL1.
Denne skal etter hvert sanne basis for en rekke modeller fra BMW og Mini, og både lengde og høyde på disse kan variere mye på den fleksible plattformen som også er klar for hybride drivlinjer.
Mens dagens bensindrevne Mini-modeller benytter 1,6-liters motorer med eller uten turbo, blir alle nye motorer utstyret med TwinPower turboteknologi som vi kjenner fra BMW-motorene.
3-sylindret
Mini blir første modell ut i BMW-familien med tresylindret motor. En 1,5-liter med turbo som byr på 136 hestekrefter og et dreiemoment på 220 Newtonmeter allerede ved 1250 omdreininger blir å finne i MiniCooper.
Dagens Mini Cooper har en 1,6-liter med 121 hk og 160 Nm, så den nye blir utvilsomt friskere. Det vil også hjelpe at bilen blir lettere enn forgjengeren, dette til tross for økte mål i alle retninger.
Cooper S
Nye Mini Cooper S blir også sprekere enn sin forgjenger. Den får en firesylindret toliters turbomotor som varter opp med 192 hestekrefter og 280 Newtonmeter ved 1250 omdreininger. Til sammenligning har dagens modell en 1,6-liter med 184 hk og 240 Nm.
Det vil også komme nye dieselmotorer med enten tre eller fire sylindre og slagvolum på 1,5 eller 2,0 liter.
For første gang leveres også justerbare støtdempere i en Mini. Disse innstilles automatisk og man kan prioritere maks komfort eller maks sportslighet.
De nye Mini-modellene kommer på markedet tidlig neste år, et par måneder etter den internasjonale dobbeltlanseringen.