-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Kom på jobb til tomt verksted
Da de fire ansatte på Bosch Car-verkstedet Drammen Bilservice AS kom på jobben siste mandag i januar, var verkstedet tømt for utstyr. Daglig leder og hovedaksjonær, opprinnelig fra Balkan, dukket ikke opp.
Også dataserveren med kundeinfo og regnskap var borte, men det tok ikke lang tid å konstatere at firmakontoen var tømt og at gjelden var formidabel.
Da Drammens tidende gjorde saken kjent, turte ikke regnskapsføreren å anslå hvor mye penger som var tatt ut i januar. Men han kunne opplyse at firmaet, som hadde BMW og Mercedes-Benz som spesialitet, tidligere hadde gått rundt. Regnskapsføreren tilføyde at selv om regnskapet ikke hadde vært sluttført siden august 2005, lå det ikke noe unormalt i dette.
En av de fire ansatte hadde arbeidet 203 timer i januar – og fikk selvsagt ikke betalt for så mye som en time. 3. februar var i stedet de ansatte hos skifteretten for å åpne konkurs i verkstedet. Alle de ansatte var da sykmeldte av sjokket, men hadde ellers mange godord å si om sin tidligere sjef rent faglig.
To av de ansatte påtok seg å orientere kunder og leverandører om hva som hadde skjedd – og å håndtere innkommende post, som viste seg å inneholde personlige pengekrav mot den tidligere eieren. De to ønsker å drive verkstedet videre, og har blitt møtt med velvilje av både regnskapsfører og leverandører. Blant de sistnevnte hadde flere utestående fordringer til verkstedet. Noen av dem har hentet utstyret sitt, mens de som ikke hadde noe utstyr å hente avskriver det som tap.
–Verkstedet skylder oss rundt 80.000 kroner fra i fjor. De byttet kjede. Dermed var det ingen handel med oss fra nyttår. Så det er nok langt større kreditorer enn oss, uttalte daglig leder Christian Hajum i Mekonomen Drammen til Drammens Tidende.
Noe nytt verksted i det gamle lokalet blir det ikke snakk om. De to tidligere ansatte må finne et nytt. Årsaken er at Drammen kommune eier bygget og har oppsagt avtalen med Shell, som har en stasjon i den ene delen. Når stasjonen flytter, forsvinner også oljeutskilleren som er en forutsetning for bilverkstedvirksomhet.