-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
Nye krav til dekk
Hvordan påvirker REACH-forordningen for kjemikalier dekkbransjen?

Etter 1. januar 2010 er det ikke tillatt å lansere dekk som har mykgjørere som inneholder mer enn 10 mg/kg PAH, eller har innhold av benso(a)pyren som overstiger 1 mg/kg.
REACH-forordningen inneholder informasjon om HA-oljer både for forbrukere og for produsenter og øker sikkerheten.
I henhold til REACH-forordningen må bedriftene innberette spesielt problematiske stoffer (såkalte SVHC-stoffer) til europeiske kjemikaliemyndigheter.
Hva innebærer REACH?
REACH-forordningen (Registration, Evolution, Authorisation and Restriction of Chemicals) trådte i kraft i 2007, og er en forordning som Europa-parlamentet og Europa-rådet har tatt frem. Den handler om registrering, vurdering, oppbevaringstillatelse og begrensninger av kjemikalier.
Produsenter, importører og distributører av kjemiske stoffer må garantere at de produserer, lanserer og bruker stoffer som ikke er skadelige for mennesker eller miljø.
Produsenter og importører må på begjæring kunne gi en deklarasjon av produktenes innhold av SVHC-stoffer (Substances of Very High Concern) som er spesielt farlige. Innberetning må gis til Europeiske kjemikaliemyndigheter dersom et produkt inneholder mer enn 0,1 vektprosent skadelige stoffer.