-
Mekaniker
Bertel O. Steen Jessheim AS
-
Mercedes-Benz mekaniker
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Salgssjef
Svalbard Auto AS:
-
Kunderådgiver logistikk
Svalbard Auto AS:
-
Mekaniker
Svalbard Auto AS:
-
Daglig leder
Mobile Asker AS
-
Operativ salgsansvarlig
Rental Group Mobility AS
-
Bilglassmontør Lørenskog og Ensjø
Cary Norway AS
-
Avdelingsleder Lørenskog
Cary Norway AS
-
Bilpleier- og Teknisk Klargjører
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Hønefoss AS
-
Produktsjef
Rodin & Co AS
-
Leder forhandlersalg & Salgssjef
Sparebank 1 Finans Østlandet AS
-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
MG-Salgssjef
Norwegian Mobility Group AS
-
Dele og tilbehørs konsulent
Norwegian Mobility Group AS
-
MG Serviceinspektør / Garantibehandler
Norwegian Mobility Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Tekniker
NDS Group AS
-
Teamleder Service
NDS Group AS
-
Servicetekniker
NDS Group AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
-
Lastebilmekaniker
Bertel O. Steen Lastebil og Buss AS

Superbil i støpeskjeen
Neste Bizza nærmer seg
Etter at Bizzarini ble gjenfødt, og de første versjonene av debut-modellen leveres, er det nå klart for neste kapittel. Den inneholder to vesentlige detaljer: en skikkelig V12-motor bare noen uker etter at Lamborghini sier farvel til sine. Og en Giorgetto Giugiaro som viser at han slett ikke har glemt gamle kunster.
For å ta det siste først. Det nye selskapet til far og sønn Giugiaro, GFG Style, har gjort noen greie ting for eksterne oppdragsgivere, men jeg syns det de har presentert under eget navn har vært ganske sært.
Sibylla, for eksempel. Eller Bandini-bilen som var ganske fjernt fra ideen om en klassisk barchetta.
Men dem om det, og når de nå trår til med en fri oppfatning av hva en 2024 Bizzarini skal være, er jeg med igjen.
Tradisjonsrikt navn
Giotto skal modellen hete, oppkalt etter 96-åringen som startet det hele, og Giugiaro har tatt med seg elementer fra den opprinnelige 5300 GT her også.
Men med mulighetene til å bruke ultra slimline led-lykter i front, for eksempel, er det klart det frontale uttrykket blir et helt annet enn den gang du måtte gå til Marchal eller Marelli for å få de obligatoriske, runde flammekasterne.
Og med en motor som ikke bare er plassert i midten, men bak midten, blir jo hele profilen endret. Både i forhold til den klassiske Bizza frontmotor-oppskriften og dagens klassiske sentralmotor-lay out.
Nå har vi ikke sett detaljene ennå, men de enorme luftinntakene både foran og bak, spesielt bak, gjør at jeg håper det er snakk om noe variabel aero her. Og jeg får inntrykk av en bakrute som effektivt pakker inn motoren og som lar det hele avsluttes i en dråpefasong.
Ingen pustehjelp
Og dette blir en motor der man må kunne telle til tolv, og slippe å ta med antydninger til turboer. Hvor den skal komme fra er ikke nevnt, men alle som gleder seg regner med de obligatoriske 1000 hestene – minst. Alt under er femi.
Det er litt ironi i dette med V12 og Bizzarini, for det første han gjorde, etter å ha deltatt i Ferrari-opprøret og forlatt skuta, var å designe en V12 for Lamborghini. Den varte fra den første 350 GT og helt til Murcielago i 2010. Og i disse dager vinker Lambo farvel til alt som har med V12 å gjøre, samtidig som Bizzarini er på gang igjen.
Chris Porritt heter han som skal utvikle den nye drivlinjen. Lang erfaring fra Aston Martin, pluss tid både hos Tesla og Rimac, så om en stund kan vi kanskje også vente en elektrisk Bizzarini?
Mer i vente
Timeplanen videre er at de skal fullføre den planlagte serien på 24 stykk 5300 GT Corsa Revival, mens de jobber med utviklingen av Giotto.
De lover oss flere detaljer i løpet av dette året og sier aBt tester skal starte neste år. Samtidig som de snakker om en tiårsplan med nye modeller og kanskje en og annen Revival modell.
Det høres gøy ut og gir muligheten til en (relativt sett) folke-Bizza. Ikke glem at Giotto bygde en fantastisk 1900 GT. Dein så ut som ti millioner kroner og 300 km/t, men var bygget på en forsiktig Opel Ascona med 110 hk.
Men ikke lag for drøye historier om Bizzarini for å bygge mye. Han var en hyggelig fyr, som gjorde en skikkelig jobb, men rotet seg bort i mye rart. Og man kan vanskelig si at sportsengasjementene hans var noen suksess. En klasseseier på Le Mans er det jeg kommer på.
Men grunnoppskriften hans, amerikansk motor i et lett chassis med italienske kjøreegenskaper og et vellykket italiensk karosseri over, var bra. Bra nok til at det ble et par hundre biler de årene Bizzarini S.p.A. eksisterte. Og det er biler med en meget høy profil i den eksotiske delen av bilhistorien.