-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Hurtigkopi
Nå har kineserne klart å kopiere Nano. På rekordtid.
Underlig å se en Tata Nano inne blant noen store, svarte SUVer. Og skulle Tata vært her i det hele tatt, forresten?
Det var nok ikke noen Tata, nei, men derimot en Chika, ble vi fortalt. Designet av den berømte kinesiske designer Li Shi Guang-Ming, fikk vi også vite.
Ved nærmere ettersyn er den ikke helt Tata, men et lite egg på fire bitte små hjul. Men i motsetning til Tata, er denne helt strømdrevet med en motor på bare 4 kW, med 50 km/t i toppfart og med en rekkevidde, sies det, på 150 km. 8 timer tar det å gjenopplive Lithium-batteriene til fullt trykk.
En av mange
Bilen er en av de mange temmelig ukjente kinesiske bilproduktene som nå importers og markedsføres av China Automobile France.
De har en annen produsent som heter Jonway, og det sjarmerer meg selvfølgelig litt, men bare litt.
For denne Chika var egentlig en veldig trist affære. Ved nærmere ettersyn viste den seg også som en elendig kopi.
Så skulle man tro at et firma, spesialisert i kinesiske biler kunne fortelle hvorfor det sto Tang Hua på nummerskiltet i den ene enden av bilen, og Xiao Ya i den andre.
Ingen kunne.
Jeg lurer på hvordan instruksjonsbøkene er oversatt da.