-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Hurtigkopi
Nå har kineserne klart å kopiere Nano. På rekordtid.
Underlig å se en Tata Nano inne blant noen store, svarte SUVer. Og skulle Tata vært her i det hele tatt, forresten?
Det var nok ikke noen Tata, nei, men derimot en Chika, ble vi fortalt. Designet av den berømte kinesiske designer Li Shi Guang-Ming, fikk vi også vite.
Ved nærmere ettersyn er den ikke helt Tata, men et lite egg på fire bitte små hjul. Men i motsetning til Tata, er denne helt strømdrevet med en motor på bare 4 kW, med 50 km/t i toppfart og med en rekkevidde, sies det, på 150 km. 8 timer tar det å gjenopplive Lithium-batteriene til fullt trykk.
En av mange
Bilen er en av de mange temmelig ukjente kinesiske bilproduktene som nå importers og markedsføres av China Automobile France.
De har en annen produsent som heter Jonway, og det sjarmerer meg selvfølgelig litt, men bare litt.
For denne Chika var egentlig en veldig trist affære. Ved nærmere ettersyn viste den seg også som en elendig kopi.
Så skulle man tro at et firma, spesialisert i kinesiske biler kunne fortelle hvorfor det sto Tang Hua på nummerskiltet i den ene enden av bilen, og Xiao Ya i den andre.
Ingen kunne.
Jeg lurer på hvordan instruksjonsbøkene er oversatt da.