-
Hedin Performance Cars:
Servicemarkedsleder
-
Hedin Performance Cars:
Servicerådgiver
-
Hedin Performance Cars:
Delelagerekspeditør
-
Møller Bil Ensjø - Møller Bil Etterstad:
Bilmekanikere og fagteknikere
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Møller Bil Gjøvik:
Fagtekniker
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Bilglassmontør
-
Møller Bil AS:
Bruktbilselger
-
Namdal Bilskade AS:
Skaderådgiver og bilskadereparatør
-
NAF Senter Bergen:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Trondheim:
Nyttekjøretøyselger
-
RSA BIL Trondheim:
Selger nybil BYD
-
Bauda AS:
Daglig leder
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Team Verksted AS:
Varebilmekaniker og lastebilmekaniker
-
Tyretrust Norge AS:
Key Account Manager -Salgsansvarlig
-
Bilia Norge:
Bruktbilsjef, Hamar
-
Carstore:
Junior innkjøper
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Selger Mercedes-Benz nyttekjøretøy
-
Harald A. Møller AS:
Teknisk instruktør
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produkt og Handover Spesialist
-
Lexus Fredrikstad:
Salgskonsulent
-
MAN Truck & Bus:
Salgskonsulent Trucks
-
MAN Truck & Bus:
Key Account Manager
-
Motortechnik:
Kundemottaker og Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Porsche Center Oslo:
Selger nye Porsche
-
MyCar:
Bilselger
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Kjapp VW Polo tilbake
Etter å ha vært borte fra Norge i noen år, er det snart klart for gjensyn med Polo GTI – nå med 192 hk og 5,7 sek til 100.
Selvfølgelig handler det om å ha en konkurrent til Peugeot 208 GTI og Ford Fiesta ST. Der har ikke Volkswagen vært siden tidlig i 2013. Da forsvant siste GTI (med 180 hk motor, toppfart på 229 km/t og priset til 340.000 kroner) ut av de norske prislistene.
I fjor oppgraderte Volkswagen Polo, og i Paris var turen nå kommet til GTI-varianten som trimmes opp til 192 hk tatt ut av en 1,8-liters, firesylindret turbomotor.
Til 100 går det unna på 6,7 sekunder (0,2 sekunder raskere enn forrige GTI). Lavere forbruk senker prisen med rundt 30.000 kroner til 308.900 kroner om ikke bilavgiftene endres i statsbudsjettet.
Levering starter i første kvartal neste år.
Godt utstyrt
Polo GTI får naturligvis de samme førerstøttesystemene som Polo ellers tilbys med. Den har eksempelvis progressiv elektromekanisk servostyring, adaptiv cruisekontroll og city nødbrems.
Tretthetsvarsling er standardutstyr som overvåker sjåførens kjøreprofil og varsler akustisk og optisk ved uregelmessigheter i kjøringen.
Polo GTI har også multikollisjonsbrems som aktiverer bremsene etter en kollisjon for å unngå ytterliggere kollisjoner og begrense skader som nakkesleng ved å hindre heftige returbevegelser.
17-tommer Parabolica lettmetallfelger med 215/40 R 17 dekk, røde bremsekalipere, mørke baklykter, doble forkrommede eksosrør, elektronisk differensialbrems, sportsunderstell, grill med bikubemønster, to røde pyntelister, aluminiumspedaler, svart taktrekk, sportsseter i "Clark" design og GTI-emblem er også en del av GTI-pakken.