-
Salgssjef
Volmax AS
-
Mekaniker
Motor Forum AS Romerike
-
Avdelingsleder/Teknisk leder
Last og Tank AS
-
Selger
NDS-Group AS
-
Account Manager
Arval AS
-
Daglig leder
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Økonomi- og administrasjonsansvarlig
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Kundeansvarlig/Key Account Manager
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Bilskadereparatør
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Mekaniker
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilberger
REDGO Norway AS avd Oslo
-
Salgskonsulent Næring
Toyota Romerike AS
-
Salgskonsulent
Porsche Center Son AS
-
Bilkontrollør
NAF senter Mastemyr
-
Innkjøpsansvarlig
Motor Part AS
-
Bilmekaniker
Sør Caravan AS
-
Mekaniker/tekniker
Birger N. Haug AS avd Asker og Bærum
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Gardermoen
-
Oppretter
Volmax
-
Bruktbilselger
Bertel O. Steen Vestfold AS
-
Næringsselger
RøhneSelmer AS
-
Digital innkjøper
Autoproff Norge AS
-
Digital selger
Autoproff Norge AS
-
Mekaniker
Birger N. Haug Oslo
-
Teamleder
Birger N. Haug Oslo
-
Takstmann
AutoIn bilskadesenter AS
Kjapp VW Polo tilbake
Etter å ha vært borte fra Norge i noen år, er det snart klart for gjensyn med Polo GTI – nå med 192 hk og 5,7 sek til 100.
Selvfølgelig handler det om å ha en konkurrent til Peugeot 208 GTI og Ford Fiesta ST. Der har ikke Volkswagen vært siden tidlig i 2013. Da forsvant siste GTI (med 180 hk motor, toppfart på 229 km/t og priset til 340.000 kroner) ut av de norske prislistene.
I fjor oppgraderte Volkswagen Polo, og i Paris var turen nå kommet til GTI-varianten som trimmes opp til 192 hk tatt ut av en 1,8-liters, firesylindret turbomotor.
Til 100 går det unna på 6,7 sekunder (0,2 sekunder raskere enn forrige GTI). Lavere forbruk senker prisen med rundt 30.000 kroner til 308.900 kroner om ikke bilavgiftene endres i statsbudsjettet.
Levering starter i første kvartal neste år.
Godt utstyrt
Polo GTI får naturligvis de samme førerstøttesystemene som Polo ellers tilbys med. Den har eksempelvis progressiv elektromekanisk servostyring, adaptiv cruisekontroll og city nødbrems.
Tretthetsvarsling er standardutstyr som overvåker sjåførens kjøreprofil og varsler akustisk og optisk ved uregelmessigheter i kjøringen.
Polo GTI har også multikollisjonsbrems som aktiverer bremsene etter en kollisjon for å unngå ytterliggere kollisjoner og begrense skader som nakkesleng ved å hindre heftige returbevegelser.
17-tommer Parabolica lettmetallfelger med 215/40 R 17 dekk, røde bremsekalipere, mørke baklykter, doble forkrommede eksosrør, elektronisk differensialbrems, sportsunderstell, grill med bikubemønster, to røde pyntelister, aluminiumspedaler, svart taktrekk, sportsseter i "Clark" design og GTI-emblem er også en del av GTI-pakken.