-
Bertel O. Steen AS:
Salgssjef Mercedes-Benz Minibuss
-
Jensen & Scheele AS:
Plassjef, Jensen & Scheele
-
Jensen & Scheele Bil AS:
Bruktbilansvarlig, Jensen & Scheele
-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Facelift for Vitara
Suzuki Vitara vises i en oppgradert utgave på Paris-utstillingen. I tillegg til ny kosmetikk får den nye motorer.
Den viktigste endringen er at 1,6-liters sugemotoren erstattes med to alternative turbomotorer. Den største er en 1,4-liter – tilsvarende den som sitter i Suzuki S-Cross.
Denne har 140 hestekrefter og et dreiemoment på 220 Newtonmeter i området 1500-4000 omdreininger.
Det innebærer et betydelig løft i effekt- og momentavdelingen sammenlignet med dagens 1,6-liter sugemotor med 120 hk. Maks dreiemoment på 156 Nm hentes her først frem ved 4000 omdreininger. Samtidig synker forbruk og utslipp sammenlignet med utgående modell.
Suzuki tilbyr i tillegg en 1,0-liters turbomotor med 112 hester, og denne er også aktuell for Norge.
– Begge motorer kan kombineres med automatgir og vi kommer til å ha forskjellige utstyrspakker. Diesel går ut av sortimentet, sier den norske Suzuki-sjefen, Lars Havre som lover å ha priser og mer informasjon klar i løpet av noen uker.
At diesel fases ut er ingen stor overraskelse – av de 353 nye Vitara som er registrert på norske skilter hittil i år, har kun 20 dieselbrenner under panseret. Og dette er jo også en generell trend i Norge, spesielt i og rundt store byer.
Nye Vitara får også en del kosmetiske endringer, og tilbys med ny teknologi og sikkerhetsutstyr avhengig av utstyrsnivå. Her ligger det godt an til tilbehørspakker i velkjent Suzuki-tradisjon.
Tilgjengelig sikkerhetsutstyr inkluderer «på godt norsk» Dual Sensor Brake Support, Lane Departure Warning and Prevention, Traffic Sign recognition, Blind Spot Monitor og Rear cross traffic alert.
Det store trekkplasteret på Suzuki-standen i Paris er nye Jimny, men den er dessverre ikke aktuell for Norge med de drivlinjer som tilbys ved lanseringen. Vi får håpe det endrer seg etter hvert.
En skipslast med nye Vitara er på vei til Norge, og er på plass hos forhandlerne om cirka en måned.