-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Klart for oppdatert Polo
Så var tiden moden for en facelift av Polo. I Norge vil den kompakte VW-modellen bli tilgjengelig med en omfattende utstyrspakke.
Nye Polo henter ifølge Volkswagen inspirasjon både fra ID.-modellene og nye Golf. Disse modellene er de første fra Volkswagen som har en gjennomgående LED-stripe foran.
Innvendig får nå Polo «Digital Cockpit» som standard, et nytt multifunksjonsratt, og den nyeste generasjonen infotainment-system, som om ønskelig alltid er online.
Systemet har innebygget eSIM, og mulighet for trådløs «App-Connect». Klimainnstillingene på to-soners Climatronic styres fra touchskjermen, slik som i de større modellene.
Mulighet for autonom kjøring
«Lane Assist» blir standard i nye Polo, mens «IQ.DRIVE Travel Assist» blir tilgjengelig som ekstrautstyr. For første gang får dermed en VW-modell som regnes som en del av småbilklassen utstyr for delvis autonom kjøring tilgjengelig.
Når bilen er utstyrt med begge disse systemene, vil den adaptive cruisekontrollen arbeide sammen med filskiftassistenten og tillate delvis autonom kjøring i hastigheter fra stillestående og opptil 210 km/t.
Touchsensitive flater på rattet registrerer berøringer fra føreren slik at EU-kravene til selvkjøring på nivå 2 oppfylles.
Nye Polo vi også ha en rekke andre assistentsystemer som standard, for eksempel «Front Assist», som inkluderer nødbremsfuksjoner, også for bykjøring. Systemet kan utvides med «Side Assist».
Med «Park Assist» vil nye Polo kunne parkere automatisk, både i vinkelrette parkeringsluker, og parallellparkering.
Den passive sikkerheten i nye Polo økes ytterligere med en ny senterairbag mellom forsetene.
Norgesmodell
I Norge vil nye Polo lanseres i en spesialutgave: Polo Style 95 TSI DSG. Utstyrsversjonen «Style» erstatter dagens «Highline», og vil ifølge importøren ha et svært omfattende utstyrsnivå.
Nye Polo laseres i september. Forhåndssalget starter i løpet av sommeren. Norske priser er foreløpig ikke fastsatt.