-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Snodig navn på pen bil
På bilutstillingen i LA viser Subaru sin Legacy Concept. I Tokyo står en bil med den snodige betegnelsen Levorg. Ser du sammenhengen?
Ut fra betegnelsen er det ikke så lett, men når Subaru forklarer at «Levorg» er avledet fra Legacy, Revolution og Touring, går det kanskje opp et lys.
Vi snakker nok om en forsmak på neste generasjon Legacy i stasjonsvogn-utgave. Som også danner grunnlaget for en ny Outback, modellvarianten som har størst fanskare i Norge.
LES OM: Legacy Concept
Den nye modellen skal debutere i Japan i 2014, og den norske importøren håper nok at de snarest mulig får tilgang til bilen.
Levorg er litt mindre ekstrem i uttrykket enn Legacy Concept – ja, den ser jo nærmest produksjonsklar ut. Selv om det er forskjell på de to modellene, har de også fellestrekk, som den heksagonale grillen og lyktene med falkeøyne.
Sammen med Levorg presenteres også en ny 1,6-liters direkteinnsprøytet turbo bensinmotor (DIT). Heldigvis fortsetter Subaru med sin klassiske boxer-oppskrift. Denne har 168 hestekrefter og et dreiemoment på 250 Newtonmeter.
Men bilen er konstruert med tanke på kraftigere motorisering – Subaru har også en 2,0-liter med inntil 296 hk og 400 Nm klar innen bilen lanseres. Og innen dette blir en europeisk modell, har den sikkert en dieselmotor under panseret også.
Begge motorene skal kombineres med en Lineartronic CVT girkasse som standard. I kombinasjon med den store motoren kan kassen styres manuelt i åtte trinn.
Selvsagt har Levorg symmetrisk firehjulsdrift, også en klassisk Subaru-oppskrift. Elektroniske hjelpemidler som VDC og Avtive Torque Vectoring er på plass, og en rekke sikkerhetssystemer skal debutere i denne modellen.
Subaru lover kvalitetsmaterialer i interiøret, med sort pianolakk og metalltrim. Instrumentene har blå belysning, og en 3,5-tommers LCD-skjerm viser bilens status til enhver tid.
Produksjonsutgaven skal lanseres i Japan våren 2014, sannsynligvis i minst to karosseriformer samtidig.