-
Bilskadereparatør
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Mekaniker
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilkontrollør
NAF senter Dal
-
Bilberger
REDGO Norway AS avd Oslo
-
Bilansvarlig
Bertel O. Steen Lørenskog
-
Kunderådgiver
Toyota Østfold AS
-
Salgskonsulent Næring
Toyota Romerike AS
-
Salgskonsulent
Porsche Center Son AS
-
Bilkontrollør
NAF senter Mastemyr
-
Innkjøpsansvarlig
Motor Part AS
-
Bilmekaniker
Sør Caravan AS
-
Mekaniker/tekniker
Birger N. Haug AS avd Asker og Bærum
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Gardermoen
-
Oppretter
Volmax
-
Bruktbilselger
Bertel O. Steen Vestfold AS
-
Næringsselger
RøhneSelmer AS
-
Digital innkjøper
Autoproff Norge AS
-
Digital selger
Autoproff Norge AS
-
Senterleder
NAF senter Stavanger
-
Mekaniker
Birger N. Haug Oslo
-
Teamleder
Birger N. Haug Oslo
-
Takstmann
AutoIn bilskadesenter AS
-
Sales Specialist
Axalta Coating Systems Norway AS
Lynk & Co på banen
Overraskende melding fra Lynk & Co – som ikke akkurat misbruker in-bokser - deres modell 03 kommer i en Racing-utgave. Bokstavelig talt, den skal delta i WTCR neste år.
Det som er så herlig avslappet med Lynk & Co – et av de mange merkene i Volvo/Geely-sfæren – er at de finnes ikke interessert i at jeg er interessert i hva bilene deres inneholder.
Skal du ha tekniske data eller mål og vekt her, må du lete lenge. Jeg tror det nærmeste vi har vært på bilnorge.no er at vi har skrevet at 01-modellen er cirka fire meter og femti lang.
Leie, låne, abonnere
Hele markedsføringen – hele bilens image – er jo nettopp at du ikke skal finnes interessert i bil. En Lynkåko skal du kunne låne, leie, abonnere på – eller, til nød, eie. Og hele oppskriften later til å være mye mer smarttelefon på hjul enn selv dagens mest avanserte mobilitets-løsninger (eller hva man skal kalle dette).
Derfor er det spesielt overraskende at en stor presentasjon i Japan nå, ikke bare fant sted på Fuji Speedway, men at den også inneholdt en beskjed om at fra neste år skal 03-modellen inn i Touring Car verdensmesterskapet.
Har markedsføringskonseptteoretikerne bak merket funnet ut at alle disse som er komplett uinteressert i bil er såpass interessert i noe så gørr som bilracing at merkevarenavnet kommer til å sette seg etter slik innsats?
Verdens raskeste?
De kaller dette verdens raskest selgende bil – hva nå det måtte bety – og fortalte dessuten at denne modellen er i salg i Kina fra i går, til en pris på 116.800 yuan, (nesten 140.000 norske kroner). Kina blir det første markedet for denne – der er de nemlig ganske glade i sedan-type biler også.
Men nå skal altså denne raskest-selgende også bli raskest-kjørende – i hvert fall innenfor slekta.
Alain Visser, selskapets CEO, sa ved introduksjonen at selv om hjemmebanen til Lynk & Co er metropolis-kulturen «er vi nå klare til nye utfordringer ved å kaste oss ut i motorsport».
Mobilitetsbegrepet
«Vi vil endre mobilitets-begrepet for alltid, og vi ønsker å gjøre det fort. For å hjelpe oss i vårt høye utviklings-tempo vil racing være viktig. Et sted vi kan teste våre nyeste drivlinjer og våre oppkoblings-løsninger. Her skal fingeren være hårdt på Fast-Forward-knappen. I WTCR-miljøet skal våre ferskeste tekniske løsninger kunne testes under de mest ekstreme forhold».
Han la til at innsatsen skal ledes av regjerende verdensmester Thed Björk. Han vant 2017-sesongen i en Polestar-versjon av Volvos S60. I år er det fremdeles noen løp igjen – han ligger på en andreplass sammenlagt så langt, og selv om han meldte overgang til Hyundai for 2018-sesongen har han allerede byttet profilen på hjemmesiden sin og kaller seg nå «Lynk & Co Cyan Racing driver».
Selv om Lynk & Co har hjertet sitt i Göteborg, og bygger bilene sine i Europa er det fremdeles ikke de minste antydninger av hva som kommer til å skje med denne merkevaren i Norge.