-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Praktisk kraftpakke fra Porsche
Foreløpig er det ikke registrert en eneste Panamera Sport Turismo på norske skilter, men nå kommer en ny fristelse for dem som slipper å tenke budsjett.
Nå lanseres nemlig det nye flaggskipet, Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo.
Her kombineres en fireliters V8 turbomotor med en elmotor for å gi en samlet effekt på 680 hestekrefter og et dreiemoment på 850 Newtonmeter.
Drivlinjen er den samme som i sedanutgaven av Panamera Turbo S E-Hyrbid, og det er også ytelsene; 0-100 km/t på 3,4 sekunder, 0-200 km/t på 8,5 sekunder og toppfart på 310 km/t.
Ifølge den optimistiske NEDC-standarden har bilen et oppgitt snittforbruk på 0,3 liter på mila og en elektrisk rekkevidde på strøm på inntil 49 kilometer i hastigheter opp til 140 km/t.
En Porsche verdig
Porsche kombinerer V8-motoren på 550 hk med elmotoren på 136 hk til å jobbe i perfekt harmoni, og allerede ved 1400 omdreininger er maks dreiemoment på 80 Newtonmeter til stede.
Kreftene sendes gjennom en rask 8-trinns PDK-kasse til bilens fire hjørner for å oppnå maksimalt grep.
Toppmodellen har alle de praktiske egenskapene man finner i de øvrige utgavene av Panamera Sport Turismo og leveres med et høyt utstyrsnivå.
En detalj er den spesielle takspoileren som kan stilles i tre forskjellige vinkler. I hastigheter inntil 170 km/t skrår spoileren syv grader nedover for å følge bilens taklinje. I høyere hastigheter skrår den én grad oppover for å øke marktrykket på bakakselen med inntil 50 kg.
Dersom føreren har valgt innstillingene Sport eller Sport Plus løfter vingen seg allerede ved 90 km/t. Dersom panoramataket åpnes øker vinkelen til 26 grader for å kompensere for turbulens.
Fornøyd importør
– Etter lanseringen av to hybridutgaver av Panamera står disse for praktisk talt hele volumet, sier adm. direktør Morten Scheel i Porsche Norge.
– Med firehjulstrekk, 462 hk, god helelektrisk rekkevidde og en gunstig avgift er Panamera 4 E-hybrid en veldig riktig bil for det norske markedet. Av bilene vi får til landet i år utgjør faktisk toppmodellen Panamera Turbo S E-hybrid med 680 hk over 20 %.
Scheel er godt fornøyd med å få flere hybrider på programmet.
– Ladbare hybrider er en viktig del av Porsches strategi fremover, og denne teknologien gir ikke bare mulighet for utslippsfri kjøring i inntil 50 km, men kombinasjonen av to motorer med forskjellige egenskaper gir også sportslige kvaliteter som passer perfekt i en Porsche, sier Scheel.
Han røper at de har en ordrereserve på Panamera Sport Turismo på godt over hundre kontrakter allerede før den første bilen er kommet til landet.
Den nye modellen får en norsk pris på kr 2.063.000, 60.000 kroner mindre enn en vanlig Turbo. Leveringene starter våren 2018, men om du ringer ditt Porsche Center får du sikkert lov å sette deg på venteliste allerede nå.