-
Salgssjef
Volmax AS
-
Mekaniker
Motor Forum AS Romerike
-
Avdelingsleder/Teknisk leder
Last og Tank AS
-
Selger
NDS-Group AS
-
Account Manager
Arval AS
-
Daglig leder
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Økonomi- og administrasjonsansvarlig
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Kundeansvarlig/Key Account Manager
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Bilskadereparatør
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Mekaniker
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilberger
REDGO Norway AS avd Oslo
-
Salgskonsulent Næring
Toyota Romerike AS
-
Salgskonsulent
Porsche Center Son AS
-
Bilkontrollør
NAF senter Mastemyr
-
Innkjøpsansvarlig
Motor Part AS
-
Bilmekaniker
Sør Caravan AS
-
Mekaniker/tekniker
Birger N. Haug AS avd Asker og Bærum
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Gardermoen
-
Oppretter
Volmax
-
Bruktbilselger
Bertel O. Steen Vestfold AS
-
Næringsselger
RøhneSelmer AS
-
Digital innkjøper
Autoproff Norge AS
-
Digital selger
Autoproff Norge AS
-
Mekaniker
Birger N. Haug Oslo
-
Teamleder
Birger N. Haug Oslo
-
Takstmann
AutoIn bilskadesenter AS
Praktisk kraftpakke fra Porsche
Foreløpig er det ikke registrert en eneste Panamera Sport Turismo på norske skilter, men nå kommer en ny fristelse for dem som slipper å tenke budsjett.
Nå lanseres nemlig det nye flaggskipet, Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo.
Her kombineres en fireliters V8 turbomotor med en elmotor for å gi en samlet effekt på 680 hestekrefter og et dreiemoment på 850 Newtonmeter.
Drivlinjen er den samme som i sedanutgaven av Panamera Turbo S E-Hyrbid, og det er også ytelsene; 0-100 km/t på 3,4 sekunder, 0-200 km/t på 8,5 sekunder og toppfart på 310 km/t.
Ifølge den optimistiske NEDC-standarden har bilen et oppgitt snittforbruk på 0,3 liter på mila og en elektrisk rekkevidde på strøm på inntil 49 kilometer i hastigheter opp til 140 km/t.
En Porsche verdig
Porsche kombinerer V8-motoren på 550 hk med elmotoren på 136 hk til å jobbe i perfekt harmoni, og allerede ved 1400 omdreininger er maks dreiemoment på 80 Newtonmeter til stede.
Kreftene sendes gjennom en rask 8-trinns PDK-kasse til bilens fire hjørner for å oppnå maksimalt grep.
Toppmodellen har alle de praktiske egenskapene man finner i de øvrige utgavene av Panamera Sport Turismo og leveres med et høyt utstyrsnivå.
En detalj er den spesielle takspoileren som kan stilles i tre forskjellige vinkler. I hastigheter inntil 170 km/t skrår spoileren syv grader nedover for å følge bilens taklinje. I høyere hastigheter skrår den én grad oppover for å øke marktrykket på bakakselen med inntil 50 kg.
Dersom føreren har valgt innstillingene Sport eller Sport Plus løfter vingen seg allerede ved 90 km/t. Dersom panoramataket åpnes øker vinkelen til 26 grader for å kompensere for turbulens.
Fornøyd importør
– Etter lanseringen av to hybridutgaver av Panamera står disse for praktisk talt hele volumet, sier adm. direktør Morten Scheel i Porsche Norge.
– Med firehjulstrekk, 462 hk, god helelektrisk rekkevidde og en gunstig avgift er Panamera 4 E-hybrid en veldig riktig bil for det norske markedet. Av bilene vi får til landet i år utgjør faktisk toppmodellen Panamera Turbo S E-hybrid med 680 hk over 20 %.
Scheel er godt fornøyd med å få flere hybrider på programmet.
– Ladbare hybrider er en viktig del av Porsches strategi fremover, og denne teknologien gir ikke bare mulighet for utslippsfri kjøring i inntil 50 km, men kombinasjonen av to motorer med forskjellige egenskaper gir også sportslige kvaliteter som passer perfekt i en Porsche, sier Scheel.
Han røper at de har en ordrereserve på Panamera Sport Turismo på godt over hundre kontrakter allerede før den første bilen er kommet til landet.
Den nye modellen får en norsk pris på kr 2.063.000, 60.000 kroner mindre enn en vanlig Turbo. Leveringene starter våren 2018, men om du ringer ditt Porsche Center får du sikkert lov å sette deg på venteliste allerede nå.