-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Ny Passat – noe du lurer på?
Mandag morgen drar jeg til Tyskland for å prøvekjøre oppgradert Passat som kommer til Norge på sensommeren. Er det noe du vil jeg skal spørre om?

Det dreier seg ikke om en helt ny modell, men om det vi i bransjen kaller en facelift. Skjønt i dette tilfellet er den ganske omfattende.
Jeg bryr meg ikke mye om den nye kosmetikken, de nye lyktene, lakkfargene, stoffutvalg, mønster etc., men er mest opptatt av de tekniske oppgraderingene som skal sette Passat i stand til å forsvare sin posisjon i markedet frem til neste generasjon tar over om noen år.
Passat-salget hittil i år har falt dramatisk sammenlignet med første halvår i fjor. Det skyldes selvsagt at en del kunder går og venter på den oppgraderte modellen, men først og fremst skyldes det at den ladbare hybridutgaven, Passat GTE har vært ute av markedet en periode.
Den kommer nå tilbake, med samme drivlinje som tidligere, men med høyere batterikapasitet slik at den ifølge den nye og strengere WLTP-standarden har en elektrisk rekkevidde på inntil 55 kilometer.
Det tilsier en vesentlig forbedring fra forgjengeren. Jeg ser frem til at vi får testet dette under relevante forhold når bilen kommer til Norge utpå høsten.
Det jeg skal sjekke ut på mandag er bilens autonome egenskaper som ifølge informasjonen fra VW gjør at den kan kjøre uten min innblanding i hastigheter mellom null og 210 km/t. Vi skal nok greie å finne både en autobahn og en kø eller to rundt Frankfurt.
Dersom du er mer interessert i Passat med diesel- eller bensinmotor, så skal vi innom slike også. Ja, til og med Passat Alltrack står på programmet.
Dersom det er noe du ønsker jeg skal spørre ekspertisen om, så send meg noen ord via denne linken så skal jeg gjøre mitt beste for å skaffe svar.
Jeg klarer å slå to fluer i ett smekk på denne reisen – jeg skal nemlig prøve en annen spennende nykommer på tirsdag. Men det skal du få høre mer om i løpet av helgen.