-
Bilpleier- og Teknisk Klargjører
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Hønefoss AS
-
Marketing Communications Specialist
Mazda Motor Norge
-
Produktsjef
Rodin & Co AS
-
Leder forhandlersalg & Salgssjef
Sparebank 1 Finans Østlandet AS
-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
MG-Salgssjef
Norwegian Mobility Group AS
-
Dele og tilbehørs konsulent
Norwegian Mobility Group AS
-
MG Serviceinspektør / Garantibehandler
Norwegian Mobility Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Serviceleder Bilskade
Gromstad Auto AS:
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Daglig leder
Bilbransjens Opplæringskontor AS, Bergen
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Bilteknisk konsulent
NAF Senter Oslo
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Tekniker
NDS Group AS
-
Teamleder Service
NDS Group AS
-
Servicetekniker
NDS Group AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
-
Lastebilmekaniker
Bertel O. Steen Lastebil og Buss AS
-
Teamleder
Toyota Romerike AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Asker og Bærum AS
-
Kunderådgiver Logistikk
Toyota Asker og Bærum AS
-
Delelageransvarlig
AutoIn bilskadesenter AS
-
Produktsjef, ORA
Bilia Norge AS
-
Servicemarkedssjef, ORA
Bilia Norge AS
-
Innkjøp- og logistikkansvarlig, ORA
Bilia Norge AS
-
Serviceleder
Autoria Ski AS
-
Bilmekaniker
Autoria Ski AS
Ny Passat – noe du lurer på?
Mandag morgen drar jeg til Tyskland for å prøvekjøre oppgradert Passat som kommer til Norge på sensommeren. Er det noe du vil jeg skal spørre om?

Det dreier seg ikke om en helt ny modell, men om det vi i bransjen kaller en facelift. Skjønt i dette tilfellet er den ganske omfattende.
Jeg bryr meg ikke mye om den nye kosmetikken, de nye lyktene, lakkfargene, stoffutvalg, mønster etc., men er mest opptatt av de tekniske oppgraderingene som skal sette Passat i stand til å forsvare sin posisjon i markedet frem til neste generasjon tar over om noen år.
Passat-salget hittil i år har falt dramatisk sammenlignet med første halvår i fjor. Det skyldes selvsagt at en del kunder går og venter på den oppgraderte modellen, men først og fremst skyldes det at den ladbare hybridutgaven, Passat GTE har vært ute av markedet en periode.
Den kommer nå tilbake, med samme drivlinje som tidligere, men med høyere batterikapasitet slik at den ifølge den nye og strengere WLTP-standarden har en elektrisk rekkevidde på inntil 55 kilometer.
Det tilsier en vesentlig forbedring fra forgjengeren. Jeg ser frem til at vi får testet dette under relevante forhold når bilen kommer til Norge utpå høsten.
Det jeg skal sjekke ut på mandag er bilens autonome egenskaper som ifølge informasjonen fra VW gjør at den kan kjøre uten min innblanding i hastigheter mellom null og 210 km/t. Vi skal nok greie å finne både en autobahn og en kø eller to rundt Frankfurt.
Dersom du er mer interessert i Passat med diesel- eller bensinmotor, så skal vi innom slike også. Ja, til og med Passat Alltrack står på programmet.
Dersom det er noe du ønsker jeg skal spørre ekspertisen om, så send meg noen ord via denne linken så skal jeg gjøre mitt beste for å skaffe svar.
Jeg klarer å slå to fluer i ett smekk på denne reisen – jeg skal nemlig prøve en annen spennende nykommer på tirsdag. Men det skal du få høre mer om i løpet av helgen.