-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
![Porsche Taycan Turbo GT](https://image.bilnorge.no/4054705.webp?imageId=4054705&x=0.00&y=12.54&cropw=100.00&croph=87.46&width=960&height=558&format=jpg)
Spionbilder: Porsche Taycan Turbo GT
Oppdrag: Knuse Tesla-rekorden
Her er en ny elbil utstyrt med elementer vi normalt bare finner på løpsbiler. Det kan bli nyttig når den skal sette rekorder på Nordsløyfa.
Det er logisk at det ligger en facelift i lufta for Taycan som har vært på markedet i drøye tre år, men bilen på disse bildene er vesentlig mer enn en ansiktsløftet modell.
Her er det kun ett mål for øyet: Å sette rekord som raskeste serieproduserte elbil rundt Nordsløyfa på Nürburgring.
Porsche hadde rekorden med Taycan Turbo S og tiden 7.33,35, men nylig har Tesla senket den til 7:25,231 med sin Model S Plaid. Og snart kommer også Lucid Air på banen med 1200 hester og vil sikkert yppe seg.
I tillegg til de aerodynamiske hjelpemidlene som er godt synlige på bildene – den spesielle frontsplitteren, sideskjørt, diffuser og en store, fastmontert bakvinge, får den også mer effekt.
Bilen skal nemlig utstyres med tre motorer og får en toppeffekt på rundt 1000 hestekrefter. Det innebærer en økning på rundt femti prosent fra dagens 625 (761 med boost).
Trolig betyr det også akstid på ned mot to blank, og kanskje velger de å gi mulighet for en toppfart over dagens 260 km/t selv om det går kraftig på bekostning av rekkevidden.
Porsche kom med svar på tiltale og presenterte Cayenne Turbo GT da de ble utfordret på SUV-fronten, så vi blir ikke overrasket om den potente Taycanen får tilsvarende betegnelse når den en dag presenteres.
Testfører Lars Kern er nylig observert i bilen, så kanskje kommer det nye rekorder før vi aner.