-
Daglig leder
Bilia Insignia
-
Salgssjef Bruktbil
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Servicetekniker
Preqas AS
-
Kvalitetssjef
Viking Kontroll AS
-
Tekniker
Bertel O. Steen Lørenskog
-
Daglig leder
Tellus Vestfold AS
-
Tekniker coach
Bilia Norge AS
-
CFO
Bilia Norge AS
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Kundefrontmedarbeider
Møller Bil Ensjø
-
PKK-kontrollør
Møller Bil Ensjø
-
Daglig leder
Nardo Bil Ålesund AS:
-
Prosjektselger
Bolest AS
-
Bilteknisk konsulent
NAF Senter Kristiansand
-
Selger, Volvo
Bilia Follo
-
Diagnosetekniker KIA
Bertel O. Steen Lørenskog
-
Mekaniker
Møller Bil Hvam
-
Fagtekniker
Møller Bil Hvam
-
Bilmekaniker
Porsche Center Son AS
-
Daglig leder
Egil Verne AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Mekaniker
RøhneSelmer AS
-
Teknisk Kontrollør
Viking Kontroll AS
-
Servicemarkedssjef Skoda og Volkswagen personbil
Autoria Ski AS:
-
Servicemekaniker
Palfinger Norge
-
Fagsjef analyse
Bilimportørenes Landsforening
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS

Spionbilder: Porsche Taycan Turbo GT
Oppdrag: Knuse Tesla-rekorden
Her er en ny elbil utstyrt med elementer vi normalt bare finner på løpsbiler. Det kan bli nyttig når den skal sette rekorder på Nordsløyfa.
Det er logisk at det ligger en facelift i lufta for Taycan som har vært på markedet i drøye tre år, men bilen på disse bildene er vesentlig mer enn en ansiktsløftet modell.
Her er det kun ett mål for øyet: Å sette rekord som raskeste serieproduserte elbil rundt Nordsløyfa på Nürburgring.
Porsche hadde rekorden med Taycan Turbo S og tiden 7.33,35, men nylig har Tesla senket den til 7:25,231 med sin Model S Plaid. Og snart kommer også Lucid Air på banen med 1200 hester og vil sikkert yppe seg.
I tillegg til de aerodynamiske hjelpemidlene som er godt synlige på bildene – den spesielle frontsplitteren, sideskjørt, diffuser og en store, fastmontert bakvinge, får den også mer effekt.
Bilen skal nemlig utstyres med tre motorer og får en toppeffekt på rundt 1000 hestekrefter. Det innebærer en økning på rundt femti prosent fra dagens 625 (761 med boost).
Trolig betyr det også akstid på ned mot to blank, og kanskje velger de å gi mulighet for en toppfart over dagens 260 km/t selv om det går kraftig på bekostning av rekkevidden.
Porsche kom med svar på tiltale og presenterte Cayenne Turbo GT da de ble utfordret på SUV-fronten, så vi blir ikke overrasket om den potente Taycanen får tilsvarende betegnelse når den en dag presenteres.
Testfører Lars Kern er nylig observert i bilen, så kanskje kommer det nye rekorder før vi aner.