-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Her er neste generasjon Superb
SPIONBILDER: Her tester Skoda neste generasjon Superb i Alpene. Den ventes på markedet neste år.
Superb har vært blant de meste solgte stasjonsvognene i Norge og er populær grunnet enormt med plass for passasjerer og bagasje. Bakseteplassen er så gedigen at man må opp i luksussegmentet for å finne noe tilsvarende.
Nå er jo interessen for bensin- og dieselbiler raskt fallende her i landet, men Superb er likevel Norges fjerde mest solgte Skoda hittil i år, bak Octavia, Kodiaq og toppmodellen Enyaq. Blant de mest solgte stasjonsvognene i landet ligger den ifølge OFV på femteplass mellom V60 og V90.
Dagens Superb kom på markedet i 2015 og fikk en facelift i 2019, så tiden er inne for neste generasjon som trolig lanseres i 2023.
Nykommeren skal som dagens modell bygges på den fleksible MQB-plattformen, dog i en noe oppdatert versjon. Den får mye til felles med neste Passat, og de to modellene skal bygges på felles samlebånd i Bratislava, Slovakia.
Neste Superb blir litt lengre enn dagens modell for å beholde avstanden til Octavia som vokste ved siste generasjonsskifte. På bildene fra siden ser vi at overhenget bak øker, og muligens får den også litt strukket akselavstand.
Fronten preges av en ny grill mellom slanke hovedlykter, men den vil garantert bli lett gjenkjennelig som en Skoda.
Med hensyn til drivlinjer vil Superb utstyres med neste (og siste) generasjon ev VW-gruppens bensin- og dieselmotorer som tilfredsstiller Euro 7-kravene som trolig innføres i 2025. I tillegg vil det komme minst én ladbar hybrid med elektrisk rekkevidde på rundt 10 mil.
Regn med at også interiøret blir helt nytt og mer skjermstyrt. Skoda har antydet at den opplevde kvaliteten i neste generasjon Superb skal løftes betydelig fra dagens modell.