-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Syns du ID.4 blir for liten? Her er det plass nok
Peugeot har nettopp lansert oppfriske utgaver av sine SUV-er, 3008 og 5008. Så hva er de ute og tester her?
Svaret er ikke noe som helst. Dette er nemlig bare en wanna-be-Peugeot, og under skallet skjuler det seg noe en helt annet. En fremtidig el-SUV fra Volkswagen.
Vi opplevde noe tilsvarende sist vinter – da testet Volkswagen ID.4 i Lappland kamuflert som en Opel Grandland.
Bak kamuflasjen her skjuler det seg en stor 7-seters SUV. Den ble presentert som ID.Roomzz på bilutstillingen i Shanghai våren 2019, men når den kommer i salg – trolig i 2022 – vil den med stor sannsynlighet få betegnelsen ID.6.
Dette var en av de første bilene som rullet av samlebåndet da en av VWs fabrikker i Kina åpnet etter koronastengning, fortsatt som en såkalt pre-production-model. Men den endelige versjonen skal også bygges der med debut i 2021.
Det spekuleres i at bilen skal eksporteres til Europa og USA fra 2022, men dette er ikke bekreftet på offisielt hold.
I format blir ID.6 på nivå med amerikanskbygde Atlas, som selges under betegnelsen Teramont i andre markeder inkludert Kina og Midtøsten. Det betyr at den blir en konkurrent til Teslas Model X, men trolig til en vesentlig lavere pris.
For selv om de to elbilene vil ha omtrent tilsvarende dimensjoner, blir VW-modellen mer basic der Tesla går for mest mulig hi-tech.
ID.6 får firehjulsdrift som standard gjennom en motor på hver aksel. Konseptbilen hadde en samlet effekt på 306 hestekrefter, og en batteripakke på 82 kWt skulle sørge for en rekkevidde på 450 kilometer.
Nå vet vi at Volkswagen enkelt kan endre både effekt og rekkevidde ved å plukke komponenter fra sin rikholdige delehylle, så det vil sikkert komme flere valgmuligheter.
ID.Roomzz ble presentert med selvkjøringsmuligheter på nivå 4, der sjåføren kan slippe rattet helt og bare være klar til å gripe inn. Den muligheten ligger nok lenger frem i tid enn 2022.